Håller på att rusta ett badrum och nu undrar jag. Det sitter ett element på väggen som vi ALDRIG haft på.Det är aldrig kallt i rummet så nu undrar jag MÅSTE vi sätta tillbaka elementet eller kan vi skippa det? Tänkte om det finns någon regel på det som på allt annat.
 
Men hallo är det ingen som kan hjälpa en stackars kvinna i nöd ? Måste veta innan Torsdag då de kommer och fixar väggen.
 
Ingen lag men har du handdukstork så kan du ju skippa elementet...annars skulle jag satt tillbaka det..;)

Mvh
 
Och ska du ändå ta bort elementet se till att dess ledningar inte kommer upp genom golvet om de gör det för dels så ska det inte vara andra rörgenomföringar i badrum förutom avlopp och dels är det extra onödigt om du inte ska använda de.
 
Bezt skrev:
Och ska du ändå ta bort elementet se till att dess ledningar inte kommer upp genom golvet om de gör det för dels så ska det inte vara andra rörgenomföringar i badrum förutom avlopp och dels är det extra onödigt om du inte ska använda de.
Gäller detta även om golvet är gjuten helt i betong?
 
PX-21 skrev:
Ingen lag men har du handdukstork så kan du ju skippa elementet...annars skulle jag satt tillbaka det..;)

Mvh
Det är tyvärr ett litet badrum så jag har ingen bra plats för en handukstork,därför är det skönt att bli av med elementet också när det inte behövs.
 
moOd skrev:
Gäller detta även om golvet är gjuten helt i betong?
Ja iaf om du ska keramik, vet inte hur det är med våtrumsmatta men jag tror det är samma.
Från BKR's regler
"På golv i våtrum, får inga andra rörgenomföringar finnas än avlopp och golvbrunn. På väggar får endast genomföringar för blandare finnas vid plats för dusch eller badkar."

Se http://www.bkr.se/upload/branschregler/branschregler2007.pdf för hela PDFen med reglerna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.