Staffans2000
Nu är min italienska inte vad den kunde vara, men är det alltså en UV-lampa du ska ha i?
 
Ja, 2-pins kompaktlysrör brukar vara avsedd för drift i serie med en konventionell reaktor, tändaren är inbyggd.

4-pins är avsedda för hf-drift.
Men det är ju ingen trafo inblandad då röret drivs av 230v, via reaktorn.
 
Staffans2000
ricebridge ricebridge skrev:
Nu är min italienska inte vad den kunde vara, men är det alltså en UV-lampa du ska ha i?
Jo.
 
Staffans2000
alm82 Andreas La Motte skrev:
Ja, 2-pins kompaktlysrör brukar vara avsedd för drift i serie med en konventionell reaktor, tändaren är inbyggd.
Betyder det att den länkade armaturen passar till lysröret?
 
Det skulle jag säga, vad de menar i kommentarerna är att det inte funkar att koppla 230v direkt på l juskällan.
 
Staffans2000
Tackar!
 
Claes Sörmland
Akta ögon och hud med det där lysröret!

(Är det coronainaktivering på gång?)
 
Staffans2000
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Akta ögon och hud med det där lysröret!

(Är det coronainaktivering på gång?)
Egen rymddräkt finnes.

Och. Jajjamensans.
 
  • Gilla
tommib och 1 till
  • Laddar…
tommib
Berätta mer....
 
Staffans2000
tommib tommib skrev:
Berätta mer....
Hoppsan. Jag måste göra dig besviken.
"Egen rymddräkt finnes" tog jag ur minnet, för att beskriva att jag är väl förberedd på de ultravioletta strålarna.
Ur minnet ja. Påståendet kommer från titeln på en bor min mamma läste för mig när jag var ännu mindre än jag är nu. På senare år har jag läst om den flera gånger med stort nöje. Det påstås vara en "ungdomsböcker", men jag tycker den passar även bra för gamla gubbar. Läs den!


https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Egen_rymddräkt_finnes

Pewe
 
Och grattis till det enormt förmånliga erbjudandet med ett pris som sänkts från 15,90 till 15,88!! Två cents sparade!
Och som sagts, akta ögonen, det är inte att leka med!
 
tommib
Tänkte mer på hur du skulle använda den för att inaktivera coronavirus.

Läslistan just nu är rätt lång och den innehåller tyvärr nästan ingen skönlitteratur (desto mer om corona...) men Heinlein borde man väl kunna klämma in någon gång.
 
Staffans2000
Nu är steriliseringsdonet i aktiv tjänst.
Bekanta förlästa teoretiker påstår att specialutrustningen (Lampa och skokartong) avger stora mängder ozongas!
Finns det överhuvudtaget någon sanning i det?

Staffan
 
Claes Sörmland
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Nu är steriliseringsdonet i aktiv tjänst.
Bekanta förlästa teoretiker påstår att specialutrustningen (Lampa och skokartong) avger stora mängder ozongas!
Finns det överhuvudtaget någon sanning i det?

Staffan
Det finns två typer av UV-källor. Ozonfria och ozongenererande. Jag antar att du köpt ett vanligt 254 nm ozonfritt rör.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.