Hej!

Bor högst upp i ett 7våningshus och det blir fruktansvärt kallt med klinkers golv nu på vintern så jag tänkte lägga golvvärme mellan betongen och klinkers plattorna. Men jag behöver råd på vart jag kan få tag på elektrisk golvvärme som är bra o prisvärd. Ska ha ca: 6-7kvm.
Betongen under ska flyspacklas o jämnas ut så där har jag några millimeter att lägga kabeln i mellan golv o klinkers.
http://www.koksportalen.se/koek/golv...golv-25769.asp

Var inne där men blev inte mkt visare. Tips någon?
 
Köp kända märken Thorin Thorin eller Devi där kan du få 10 års garanti Hälsningar Stefan
 
Jag tror att du måste räkna med 10-15 mm flytspackel om du skall gjuta in golvärmen. De flesta flytspackeltillverkare föreskriver en viss höjd ,med spackel över slingorna, för att inte spacklet skall spricka. Om du tittar dels på monteringsanvsiningen för det golvärme system du väljer och dels instruktionerna för det spackel du väljer (kontrollera att det utryckligen är avsett för golvärme, har med hållfastheten att göra).

Du bör blanda in en elektriker, golvärmen skall isolationstestas i samband med installationen (ett moment som de flesta av hos hempulare inte har utrustning för).
 
Har tittat lite på T2QuickNet och deras lösning. Verkar hyffsat enkelt. Varför behövs det isolationstestas?
 
För att undvika elektriska stolen...
 
Man kan lägga lågspänningsgolv också. Är inte livsfarligt om det skulle gå sönder.
 
För att försäkra sig om att inte stekas i den elektriska stolen, MÅSTE man installera en jordfelsbrytare. Om ni inte har med en jordfelsbrytare så kan ni glömma det hela.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.