Behöver en elektriker omgående till ett hus i Göteborg, gärna denna vecka. Behöver gå igenom befintlig installation samt sätta dit nya. Någon som kan rekommendera någon firma? Tacksam för hjälp
 
Glömde skriva att det är till ett kök arbetet gäller och inte hela huset
 
Elajo
Bravida
Bara för att nämna några.
De har gott om bra folk så som många andra. Det kan vara bra att ha att göra med ett stortföretag då kompetensen troligen ligger lite högre då utbildning och kurser läggs mer fokus på. Material finns oftast på hyllan hos de större och de har folk som är mer inkörda på en del i el biten. Tex en håller endast på med data och en annan med inbrottslarm och den 3dje monterar uttag.

Väljer man en mindre firma så kanske produkter inte finns eller tar längre tid att få fram. Kompentensen kan vara sämre och jobben lite mer Nja.. men folk byter jobb relativt ofta så det kan mycket väl finnas bättre folk på en 4manna firma än en av de stora drakarna. Du kanske har bättre/sämre rabbat hos den lilla eller stora.

Gör som så att du skickar en bild på nuvarande kök och tar kontakt med några elfirmor. Säger klart och tydligt att här vill du ha ett uttag och dessa lampor ska dimmras med push dimmer och i överskåpen ska du ha några fina led. Be att få ett kostnadsförslag ungefär. Det kan vara minst lika bra som dåligt att ha ett fast anbud.
 
Är det inte så att Prenad står för servicebiten sedan sammanslagningen med Bravida? Men sak samma, du blir säkert kopplad rätt. Lite hastigt att ringa in någon med så kort varsel, du får nog bättre resultat med lite framförhållning nästa gång. Här har du några iaf: http://www.eio.se/sokinstallator/sidor/sok.aspx?Ort=göteborg& Stor/liten firma vet jag inte om jag tycker störst är bäst, det är viktigt för en liten att inte göra dåliga jobb och få dåligt rykte men det kan naturligtvis finnas båda av de bästa och sämsta där.
 
E
Jag jobbar på en hyffsat liten firma, 13 montörer, och för oss är helt klart kvaliteten på utförda arbeten det absolut viktigaste. En nöjd kund är bäst reklam. Stora firmor har ju sina stora projekt som drar in pengar ändå, så för dem kanske det inte gör så mycket om någon enstaka privatkund här och där blir missnöjd.

Mina tankar bara.
 
  • Gilla
Patrik_Hed och 1 till
  • Laddar…
Ja, tesen om att det skulle vara sämre kvalité på mindre firmor vet inte jag om jag kan hålla med om heller...

Men i alla fall så tycker jag att trådskaparen egentligen har lite dålig framförhållning, MEN nu är det den här perioden på året där orderingången är den lägsta på hela året så det finns nog ganska goda chanser att hitta en bra elektriker även fast än det är så snabbt in på.

//Patrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.