Jag har monterat in spotlights under överskåpen i köket. Tillsvidare med en strömbrytare under skåpet. Det är ingen vidare snygg lösning men den funkar... Hur som nu börjar det närma sig ett läge när jag vill fixa det riktigt och styra den med en knapp på väggen. Alltså bredvid de andra strömbrytarna för köksbelysningen. Förmodligen behövs det sättas en helt ny strömbrytare.

Det är ett hyfsat nytt flerbostadshus (byggt på 90-talet). Min fråga den allvetande forumpubliken är då hur mycket det kan tänkas kosta mellan tummen och pekfingret. Om det nu är så att det spelar någon roll för prisbilden så bor jag mitt inne i Göteborg.
Eventuellt skulle jag vilja ha ett par extra uttag ditsatta under överskåpen också, men det blir svårt gissar jag utan att de också ska styras från samma strömbrytare. (Kanske inte gör något iof sig... )
 
Om det finns förbindelse mellan strömbrytaren och underskåpet så går det relativt enkelt. Men ibland är belysningen under överskåpet på en annan säkring än övrig bel (tex ihop med spisfläkt) då blir det svårare.. Omöjligt att veta utan att vara på plats och kolla.
 
Den går på samma säkring som uttagen i köket... Takbelysningen som de nuvarande strömbrytarna hör till ligger mycket riktigt på en annan säkring...
 
Efter att ha kollat lite närmare på det så verkar det vara så illa så att alla vägguttag i köket, fläkten och ledningen där det förrut satt ett lysrör med strömbrytare på (och idag sitter spotlights) sitter på samma säkring. Det är också så att den ledningen ser ut att vara ingjuten i betongväggen... Hur löser man det då för att det ska se proffsigt ut? Hitta en snygg strömbrytare att ha under överskåpen? Jag har letat men inte hittat...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.