Har Problem med min kyl, ca 6 år. Den kommer inte ner riktigt i temp. Dessutom går det fruktansvärt sakta. Från avstängt och tomt, så tar det 15-20h att nå 4 grader på displayen. Slänger jag sen in lite grejer i kylen, så stiger tempen omg med några grader. för att sedan sakta fortsätta uppåt till kanske 15-18 grader. sen går det sakta neråt igen, för att något dygn eller 2 senare stå 4 grader. När jag lägger in en Termometer (Noggrann K-Typ givare) så visar den dock högre temp, kanske 7-8 grader när kylens display visar 4.

Jag har bytt motorkondingen, då någon förslog det. Jag tror inte det är kompressorn, även om jag kan ha helt fel. Elementen på baksidan blir lätt varma.

Funderat på termostat givaren, med tanke på att verkligt värde inte stämmer med kylens lcd display. Men kan inte riktigt förstå kopplingen till Lång nedkylningstid.

Är det någon som känner igen felet? Vad gjorde ni? Är det kompressorfel, så åker den ut.
 
A
Köldmedelsläcka
Släng skiten
 
Jag börjar inse att det nog är som electroluxaren säger. Men innan jag kör till tippen:
Jag kommer ner i temp har ställt det på 2 grader. Ställt in ett glas vatten, som blir ca 2,2 grader. Men det tar extremt med tid. Kompressorn går, och låter inte konstigt. blir ca 55 grader. Den går dock bara en kort stund i taget, vilket förvånade mig lite. Den borde väl gå kontinuerligt, när den visar flera grader för hög temp?

Om det är köldmediet som läcker, så lär läckan vara mycket liten. Då det fortfarande efter flera månader kyler ungefär som när problemen kom (Plötsligt).

Kanske värt att köpa en Gasflaska R600 på Ebay för runt 150:- Har Vakuumsug, och ,manometer. Förutsätter nog att man får tag på läck täningsmedel också. vanligt för bilar. Men finns det till Kylskåp
 
Ingen idé att du försöker reparera en Electrolux. Det uppstår bara nya problem hela tiden. Släng skiten och köp ett annat märke i framtiden. Det har alla vi andra som gjort misstaget och införskaffat electrolyx också fått erfara. Vitvaror ska fungera längre en fem år.
 
A
Ja har du de resurserna så är der ju bara att genomföra detta
Du hittar troligen läckstop på ebay oxå.
MEN
Om kompressorn INTE går hela tiden så tar jag tillbaka mitt påstående om läcka.
Fösök att bygla kompressorn för att se om den går kontinuerligt gör den det så är det nog f-n styret.
Hackar den efter det så är vi tillbaka på ruta ett med kompressorfel.
 
Jag tycker oxå det låter som elektronikfel, Så testa göra som electroluxaren säger.
Fungerar verkligen läckstopp ? Känns som man lätt kan få stopp i kapilärröret ?
 
A
Läckstop verkar funka men man får väl se om några år...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.