Hejsan vi renoverade tvättstugan för ungefär 6 månader sedan och bytte även ut vitvarorna. Nu är det så att vi får fläckar på kläderna efter tvätt. Fläckarna har ingen speciell färg utan ser typ transparenta ut. Har provat både flytande tvättmedel och pulver. Provat olika märken. Vi har även haft en tekniker som kollat på den och hittar inga fel.
Håller på att bli galen då fläckarna inte heller går att få bort i efterhand
Nu får jag heller ingen vidare hjälp av dem eftersom teknikern hävdar att det inte finns något fel på maskinen.
Är det någon som känner igen vad detta kan bero på och kanske hjälpa mig?
 
  • Brun tröja med genomskinliga fläckar på ett ljust underlag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Enda fläckar som är omöjliga att få bort är väl fett... Det är inte så att det är nåt fett i "gångjärn" eller lister, som fläckar av på kläderna? Har du testat galltvål, det är mitt heta tips som trebarnsmor, men det löser ju inte grundproblemet...
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Enda fläckar som är omöjliga att få bort är väl fett... Det är inte så att det är nåt fett i "gångjärn" eller lister, som fläckar av på kläderna? Har du testat galltvål, det är mitt heta tips som trebarnsmor, men det löser ju inte grundproblemet...
Det
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Enda fläckar som är omöjliga att få bort är väl fett... Det är inte så att det är nåt fett i "gångjärn" eller lister, som fläckar av på kläderna? Har du testat galltvål, det är mitt heta tips som trebarnsmor, men det löser ju inte grundproblemet...
Vi har provat galltvålen och vanish och fläckarna blir lite bättre men ofta behöver man Göra de mer än en gång. Sen när vi tvättar de så kommer det ju ändå nya fläckar. Känns inte kul att stå o lägga så enormt mycket tid på att få bort fläckarna. Känns som de måste va något fel på maskinen
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Enda fläckar som är omöjliga att få bort är väl fett... Det är inte så att det är nåt fett i "gångjärn" eller lister, som fläckar av på kläderna? Har du testat galltvål, det är mitt heta tips som trebarnsmor, men det löser ju inte grundproblemet...
Vi har provat vanish och galltvål men oftast blir de bara lite bättre och sen får man tvätta och göra om
 
A
vad är det för maskin?
 
electroluxaren skrev:
vad är det för maskin?
EWF8000W2 modell nr perfect care 800
 
A
Rearasta Rearasta skrev:
EWF8000W2 modell nr perfect care 800
det enda egentligen som kan ske är om polackerna överdoserat fettet till trumaxlen eller använt fel sort (vattenlösligt). inget av detta kan uteslutas, de kan oxå glömt packboxen till lagren, skulle heller inte förvåna mig.

stå på dig mot electrolux skicka krav om ersättning till huvudkontoret på kungsholmen på förstörda kläder.
 
electroluxaren skrev:
det enda egentligen som kan ske är om polackerna överdoserat fettet till trumaxlen eller använt fel sort (vattenlösligt). inget av detta kan uteslutas, de kan oxå glömt packboxen till lagren, skulle heller inte förvåna mig.

stå på dig mot electrolux skicka krav om ersättning till huvudkontoret på kungsholmen på förstörda kläder.
Ska försöka få tag på dem imorgon igen.. Men de verkar inte vilja hjälpa till. Bara säger att en tekniker varit här o kollat och inte såg något fel men tack för ditt svar
 
A
F FDT skrev:
[länk]
[bild]
finns det sköljmedel som inte är flytande?
en sk influensers dravel är tämligen ointressant
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
F FDT skrev:
[länk]
[bild]
Så tvätta utan sköljmedel så?
 
electroluxaren skrev:
finns det sköljmedel som inte är flytande?
en sk influensers dravel är tämligen ointressant
Tror du det kan fungera utan sköljmedel?
 
MultiMan
Sköljmedel ger inte sådana fläckar. Tvättat med sköljmedel i över 40 år, aldrig fått sådana fläckar. Ser precis ut som någon form av olja eller fett. Gissar också på läckage från lager eller liknande om tvätten saknade fläckarna innan tvätt.
 
MultiMan MultiMan skrev:
Sköljmedel ger inte sådana fläckar. Tvättat med sköljmedel i över 40 år, aldrig fått sådana fläckar. Ser precis ut som någon form av olja eller fett. Gissar också på läckage från lager eller liknande om tvätten saknade fläckarna innan tvätt.
Har också alltid haft sköljmedel o aldrig varit några problem innan. Håller med dig om att det känns som lager eller liknande
 
A
som sagt kontakta reklamationsavdelningen på kungsholmen
 
Rearasta Rearasta skrev:
Har också alltid haft sköljmedel o aldrig varit några problem innan. Håller med dig om att det känns som lager eller liknande
Vi har aldrig använt sköljmedel sedan 1972 så det funkar nog utan också!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.