Hej allihopa,
Skulle behöva hjälp med ngt jag inte verkar lösa själv.

Electrolux TM stannar utan att ha tömt vattnet, symbolen för att luckan är öppen lyser (luckan är dock stängd).

Har man gjort den strömlös så kan man öppna luckan, men efter man valt tömningsprogrammet och stängt igen, så går avloppspumpen bara i ca 3 sekunder men stannar. Återigen så går det inte att öppna luckan...samt symbolen för ej stängd lucka lyser.

Har kollat pumpen, skovlarna går fint. (fick för mig att den låste luckan för att det fanns vatten kvar i maskinen men icke sa nicke) Inget bränt eller svullet på kretskort. Electrolux EWP166100W från 2011.

Någon med en idé innan jag beställer ett lucklås ?
Tack på förhand! =)
 
A
Symbolen. Lyser väl för att den är låst?.
Har den inte tömt är antingen det stopp i avloppet eller att någon aktiverat sköljstopsfunktionen eller ylleprogram mm.
 
Finns ingen egen symbol på panelen för lucka stängd / öppen på denna maskin, men enl bruksen så om lampa '' 7.3 '' är tänd, så är luckan öppen.

Avloppsslang och inne i pump helt rena
 
Låsenhet bytt, maskinen fungerar. Positivt överraskad att Elux lyckades ta emot beställning i fredags och ha reservdelen i min brevlåda idag måndag, bra jobbat. (y) Är ju van vid att BSH/Bosch/Siemens tar 2 veckor på sig att skicka delar från Tyskland...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.