Undrar om någon har koll på Electrolux induktionsspisar. Fick tips om den här och har man tur så finns det orakel här som har koll.

ELECTROLUX LKI6485SOX
 
Har en något tidigare modell, men snarlik.
-Bullrig kylfläkt som dånar tills man ätit klart ungefär.
-Komplicerat att använda ugnskontrollerna, speciellt med termometern. Läs igenom bruksanvisningen och se om du fattar.
-Får ej kopplas in med spistimer.
-Lätt att stänga av hällen oavsiktligt om man spiller och torkar upp vätskan.
-Electrolux har ingen som helst garanti på häll-glaset.
-Bra med 4 fullstora plattor som alla kan lämna 3,2kW
-Bra med upp och nedräkningstimer på varje platta.
-Gigantisk ugnslucka, man behöver stå på sidan. Kan ju vara både för och nackdel med stor ugn/lucka.

/Höghus
 
  • Gilla
WFD
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Har en något tidigare modell, men snarlik.
-Bullrig kylfläkt som dånar tills man ätit klart ungefär.
-Komplicerat att använda ugnskontrollerna, speciellt med termometern. Läs igenom bruksanvisningen och se om du fattar.
-Får ej kopplas in med spistimer.
-Lätt att stänga av hällen oavsiktligt om man spiller och torkar upp vätskan.
-Electrolux har ingen som helst garanti på häll-glaset.
-Bra med 4 fullstora plattor som alla kan lämna 3,2kW
-Bra med upp och nedräkningstimer på varje platta.
-Gigantisk ugnslucka, man behöver stå på sidan. Kan ju vara både för och nackdel med stor ugn/lucka.

/Höghus
Hällglaset lär kosta en del.
Hur stor är luckan?
 
W WFD skrev:
Hällglaset lär kosta en del.
Hur stor är luckan?
Luckan sticker ut ca 49cm i nedfällt läge,
på min, som heter EKI6692SOW.
Behöver du köpa nytt hällglas går det lös på ca 3000:-

Jag glömde en Fungerar-Bra-Grej;
Om du lyckas få igång termometern och programmerar önskad innertemperatur på steken, börjar displayen efter en stund att visa hur lång tid det är kvar.

/Höghus
 
Höghus Höghus skrev:
Luckan sticker ut ca 49cm i nedfällt läge,
på min, som heter EKI6692SOW.
Behöver du köpa nytt hällglas går det lös på ca 3000:-

Jag glömde en Fungerar-Bra-Grej;
Om du lyckas få igång termometern och programmerar önskad innertemperatur på steken, börjar displayen efter en stund att visa hur lång tid det är kvar.

/Höghus
Gissar på att dom har ganska bra mariginal på det priset, jösses. Låter som en riktigt intressant spis trots allt. Luckan är inte så brutalt mycket större än på den spisen jag har, typ fyra cm till bara.

Tack för all info (Y)
 
W WFD skrev:
Undrar om någon har koll på Electrolux induktionsspisar. Fick tips om den här och har man tur så finns det orakel här som har koll.

ELECTROLUX LKI6485SOX
Har själv en Bosch HLT79Y320U, visste inte till nyligen att de fans spisar med högljudda kylfläktar, visste knappt att det fanns en kylfläkt då den har varit ljudlös. Kan verkligen rekomendera, enda nakdelen är att hällen blir repig.
.
 
Den är dock inte driven av tre faser, hela hällen hår på en fas. Vilket kan bli segare än vad vissa uppskattar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.