Electrolux hade ett nice "hyra" erbjudande som jag nappade på men efter lite över en vecka med den så vill den inte alls dammsuga våra tjocka yllemattor.
De är typ 16-18mm tjocka så borde inte vara några problem att komma upp men den undviker dem som pesten och eftersom ca. 40 kvm av våningen är täckt med liknande mattor blir ju rätt mycket som inte blir dammsuget...

Någon med liknande erfarenhet?

Jag har tänkt skicka tillbaka den men Electrolux vill skicka en annan och testa med så jag undrar om det är värt besväret...
 
Har den trappsensor? Om ja, är mattorna mörka eller svarta?

Vissa robotar har svårt med mörka eller svarta mattor då trappsensorn tror att det är ett stup.
 
Ja, men kamera använder den. Mattorna är ljusa...
 
Min kör upp och fastnar var och varannan dag på våran mattor. Gör dig själv en tjänst och ångra avtalet och köp en annan tex roborock. Skratta dig sedan lycklig du slipper en av dom dummare premium robotdammsugare.

Tex har pure i9 inlärning. Efter varje städning så glömmer den hela hemmet och börjar om på noll.
 
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
Niklasloow Niklasloow skrev:
Min kör upp och fastnar var och varannan dag på våran mattor. Gör dig själv en tjänst och ångra avtalet och köp en annan tex roborock. Skratta dig sedan lycklig du slipper en av dom dummare premium robotdammsugare.

Tex har pure i9 inlärning. Efter varje städning så glömmer den hela hemmet och börjar om på noll.
Ja, att den glömmer bort vad den gjort är ju sjukt irriterande och sen ska den ladda i tre timmar innan den fortsätter (vilket skrämde livet ur hela familjen första natten)
 
Efter lite Google så beställde jag en Roborock S6 istället och i9'an får åka tillbaka...

Synd för i9'an städar väldigt bra (där den kör) och kommer åt alla hörn vilket jag tycker var den mest tilltalande funktionen...
 
anders07 anders07 skrev:
Electrolux hade ett nice "hyra" erbjudande som jag nappade på men efter lite över en vecka med den så vill den inte alls dammsuga våra tjocka yllemattor.
De är typ 16-18mm tjocka så borde inte vara några problem att komma upp men den undviker dem som pesten och eftersom ca. 40 kvm av våningen är täckt med liknande mattor blir ju rätt mycket som inte blir dammsuget...

Någon med liknande erfarenhet?

Jag har tänkt skicka tillbaka den men Electrolux vill skicka en annan och testa med så jag undrar om det är värt besväret...
Nappade också på det erbjudandet för ett halvår sedan.
Fullständigt värdelös hos oss, vi har öppen planlösning och inga tjocka mattor, men den lyckades bara städa 30kvm på 7 timmar.
Förstår faktiskt inte hur de kan släppa ut en så ofärdig produkt, det kan inte vara lönsamt.

Köpte en Roborock S5istället, bästa köpet jag gjort på länge, gör precis vad den ska, och gör det snabbt. 1kvm/minut kan man räkna med och den klarar ca 180kvm städad yta på en laddning.
 
  • Gilla
anders07
  • Laddar…
Vilken klasskillnad på Roborock S6 och Electrolux'en!

Roborock skannade av hela våningen och dammsög allt på under 2 timmar på en laddning. Klarade mattor och alla stolar i matsalen galant.
Den bumpar ju dock in i saker betydlig mycket mer och hårdare än Electrolux gjorde men den känns som en ofärdig prototyp i jämförelse med Roborock'en!
 
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
nikasp
Jag är ruskigt nöjd med vår. Har haft den ett par veckor. Pga barn som sprider grejer överallt använder jag antingen zon (rita upp rektanglar där du vill att den ska städa) eller room cleaning. Går väldigt snabbt att skicka iväg den att köra av kök, hall och tvättstuga till exempel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.