Jag har haft min dammsugare i ca 3 år. Dammsuger 1-2 ggr/veckan.
Nu senast lös lampan för S-Bag. Dock var inte påsen full.
jag får inte igång dammsugaren.
Drar ur sladden och försöker en stund senare. Den funkar men efter några sekunder dör den igen.

Filtrena är OK och det är inget som täpper igen rören. Den är inte överhettad och av den anledningen stänger av.

Vad kan jag göra?
 
om du har startknapp ute på handtaget så sitter där nog ett batteri prova byt det
 
T tergo skrev:
om du har startknapp ute på handtaget så sitter där nog ett batteri prova byt det
Det är inte en batteridriven dammsugare utan en klassisk med sladd tyvärr.
 
E Elin Jansson1 skrev:
Det är inte en batteridriven dammsugare utan en klassisk med sladd tyvärr.
jag har haft en electrolux silence eldriven med startknapp framme på handtaget och där satt ett batteri i den knappen så man slapp böja sig ner och trycka på startknappen på maskinen
 
T tergo skrev:
jag har haft en electrolux silence eldriven med startknapp framme på handtaget och där satt ett batteri i den knappen så man slapp böja sig ner och trycka på startknappen på maskinen
Smidigt när man kan fixa problemet genom att byta batteri👍🏻

Som sagt, här kan jag tyvärr inte byta något batteri då den inte är en sån modell som du hade.
Jag hittade kvittot iallafall och hoppas innerligt att Elons 5-årsgaranti innefattar den här modellen. Står inte på kvittot om någon garanti men det står på deras hemsida att vissa maskiner de säljer innefattas av garantin.
 
  • Gilla
tergo
  • Laddar…
E Elin Jansson1 skrev:
Jag har haft min dammsugare i ca 3 år. Dammsuger 1-2 ggr/veckan.
Nu senast lös lampan för S-Bag. Dock var inte påsen full.
jag får inte igång dammsugaren.
Drar ur sladden och försöker en stund senare. Den funkar men efter några sekunder dör den igen.

Filtrena är OK och det är inget som täpper igen rören. Den är inte överhettad och av den anledningen stänger av.

Vad kan jag göra?
beteendet låter som styrkortet för motordriften eller någon reglering för motorns hastighet inte fungerar som den skall, i värsta fallet kanske motorn själv för att någon lindning glappar när det blir varm eller att du kört slut på dess kol (då har du städat länge och ofta över åren om kolen är slut...)
 
E Elin Jansson1 skrev:
Smidigt när man kan fixa problemet genom att byta batteri👍🏻

Som sagt, här kan jag tyvärr inte byta något batteri då den inte är en sån modell som du hade.
Jag hittade kvittot iallafall och hoppas innerligt att Elons 5-årsgaranti innefattar den här modellen. Står inte på kvittot om någon garanti men det står på deras hemsida att vissa maskiner de säljer innefattas av garantin.
småel vilket dammsugare ingår i brukar aldrig ha 5-års garanti.
din symtom tyder på kretskort, dr brukar ha tveksam kylning oc överhettas lätt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.