Hej!
Har en 2-i-1 integrerad tvätt och torktumlare från Electrolux.

För någon vecka sedan slutade den vilja köra torktumlaren. Har provat att tömma behållaren längst nere på framsidan samt tagit loss sköljslangen i bak och spolat ren. Dock kvarstår tyvärr problemet.

Det är som att den bara står och försöker tömma, som jag antar att den gör innan den kör igång torkprogrammet. Inget felmeddelande finns på displayen.

Blev nyfiken och plockade loss "topplocket" och den vita mindre "snurran" allra överst i bild blir väldigt varm, vilket kanske inte är konstigt egentligen om den får stå länge och "mata".

Nån som har någon idé vad det kan vara och om det går att fixa själv innan jag ringer electrolux support och inser att jag får köpa en helt ny maskin? :)

(I vanliga torktumlare bildas det ju väldigt mycket ludd - vart hamnar allt sånt på en sån här?)

Mvh
N
Insidan av en tvätt/torktumlare med öppet topplock och synlig vit snurra och remmar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Insida av en öppnad Electrolux 2-i-1 tvätt/torkmaskin som visar elektronik och mekaniska komponenter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
BirgitS
Modellbeteckning är nog bra att veta för dem som kan mycket om vitvaror.
 
Luddet följer med vattnet ut, har samsungs tvätt/tork.
 
Funderar på om mjukvaran är kopplad till byggahus.se för idag fungerade den igen. Väldigt märkligt. Återstår att se om d håller i sig..:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.