Hej

Har en bekant som har en frys Electrolux EUF2748AOW.
Frysen har problem med att den isar trots att den är frostfri och inte ska behöva avfrostas. Har för mig den larmar för något också. Fick bara bilder av henne så lite osäker
Någon som känner igen problem och vad det beror på. Displayen blinkar som jag förstår mellan de bilderna jag fick. Sista bilden är bild på isen i frysen
Min spontana gissning är dåligt med gas i frysen men hoppas på att det finns någon annan orsak till problemet
Frysen är drygt 5 år gammal
Tips mottas tacksamt
 
  • Electrolux-frysens display med larmikon och -18°C indikation, blinkande som tecken på problem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Display på Electrolux-frys som visar varningssymbol och -18 grader Celsius, indikerar eventuellt problem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Istäckt interiör av en frostfri frys med synlig isbildning och vattendroppar på ytan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
en månad senar men ja du har rätt en stor gasläcka --ungerskt skit
 
N nicke_ask skrev:
Hej

Har en bekant som har en frys Electrolux EUF2748AOW.
Frysen har problem med att den isar trots att den är frostfri och inte ska behöva avfrostas. Har för mig den larmar för något också. Fick bara bilder av henne så lite osäker
Någon som känner igen problem och vad det beror på. Displayen blinkar som jag förstår mellan de bilderna jag fick. Sista bilden är bild på isen i frysen
Min spontana gissning är dåligt med gas i frysen men hoppas på att det finns någon annan orsak till problemet
Frysen är drygt 5 år gammal
Tips mottas tacksamt
Hittade ni felet ? Min pappas frys beter sig lika dant.
 
A Amanda Rhodin skrev:
Hittade ni felet ? Min pappas frys beter sig lika dant.
är det is längst bak är det en gasläcka
 
A Amanda Rhodin skrev:
Hittade ni felet ? Min pappas frys beter sig lika dant.
bo frostade av den ordentligt . var is i dräneringsröret bak så vattnet verkade inte kunna rinna ut.

har funkat nu en månad i alla fall..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.