jaha, då var det dags igen och nu är det den nya "dyra" diskmaskinen inköpt i julas. i30 och står och piper. Gissat att det är läckindikering....
 
2 veckor till nån kan komma och titta på den... Är det nån som vet hur man gör reset på läckindikeringen om jag torkar upp vattnet i bottenplåten själv?
 
A
Dessa Zanussi-maskiner är föremål för tämligen stora ombyggnader.
Då den nu är hyfsat ny och kanske inte är utsliten än, anser jag att det lämpligen anlitas garantiservice.
Electrolux-koncernen har insett att om man skall kunna sälja slike ting måste man erbjuda 5 års garanti. och så vitt jag kan förstå hamnar din pryl väl inom denna tidslucka.

För övrigt är du rätt ute med att den indikerar för överfyllnad. vilket inte nödvändigtvis behöver betyda läcka.
 
A
tvåa..
Om du tar fram maskinen och tippar den bakåt och om det då rinner ut vatten har det de facto läckt.
när vattnet väl är borta så återställs i30 automatiskt.

Kolla och dubbelkolla att silar (samtliga) är kliniskt rena, annars föreligger risk för överfyllnad och du får symptomen du har.
 
"föremål för tämligen stora ombyggnader.". betyder det att det görs någon modifiering vid garantiservice?

Eller bara att man konstruerat om dem från fabrik?
 
En annan sak som jag upptäckt innan den la av var att den slutat torka disken så nått större fel är det ju på maskinen. Hmm, hade kunnat köpt 4 st Ikea Lagan-maskiner istället för den här eftersom den är integrerad. Då skulle jag bara ha gått ut och hämtat en ny och slängt den gamla på tippen...
 
A
hempularen skrev:
"föremål för tämligen stora ombyggnader.". betyder det att det görs någon modifiering vid garantiservice?

Eller bara att man konstruerat om dem från fabrik?
Både och är ju rätt i det här fallet
 
A
anis16 skrev:
En annan sak som jag upptäckt innan den la av var att den slutat torka disken så nått större fel är det ju på maskinen. Hmm, hade kunnat köpt 4 st Ikea Lagan-maskiner istället för den här eftersom den är integrerad. Då skulle jag bara ha gått ut och hämtat en ny och slängt den gamla på tippen...
Sluta torka disken kan oxå bero på nivåfel, den tar in för lite vatten så art värmaren inte startar i sista sköljningen
 
electroluxaren skrev:
Sluta torka disken kan oxå bero på nivåfel, den tar in för lite vatten så art värmaren inte startar i sista sköljningen
Hur löser man detta dilemma då? :)
 
A
GinaD GinaD skrev:
Hur löser man detta dilemma då? :)
Det beror ju på vad som hänt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.