http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=462024,819871

Vilken röstar ni på att jag ska köpa, nr 1 eller nr 2?

Nr 1) Electrolux EDH97960W - värmepumpstumlare - 5995:- på tretti.se
+ Drar lite energi
+ Fungerar bättre än kondenstumlaren om det blir fuktigt i det lilla badrummet
+ Skonsammare för kläderna
+ Gör inte lika varmt i badrummet (sommar)
+ Rengör automatiskt kondensorn flera gånger per tumling

Nr 2) Cylinda TK220 - kondenstumlare - 4790:- på elgiganten
+ Finns på butik i min hemstad
+ 1200:- billigare
+ Hört mycket gott om Cylinda - pålitliga maskiner
+ Har idag en cylinda som jag gillar
+ Bara 540mm djup (jmf 580mm), bra då den kommer stå på tvättmaskin som bara är 500mm djup

(ps båda verkar ha senarelagd start även om produktspecen på prisjakt säger annat om cylindan)
 
Var inte så många som hade röstat... Det du ska veta är att den Cylinda torken är något helt annat än de gamla. Det är inte en svensktillverkad, så ingen femårsgaranti och inte alls samma bra torkresultat. Jag skulle kört på Luxen.
 
Vitvaruhandlarn skrev:
Var inte så många som hade röstat... Det du ska veta är att den Cylinda torken är något helt annat än de gamla. Det är inte en svensktillverkad, så ingen femårsgaranti och inte alls samma bra torkresultat. Jag skulle kört på Luxen.
Perfekt info där. Har ju hört att det som du säger inte är alla som är äkta svensktillverkade, så det drar faktiskt ner betyget en del i mina ögon.
 
Ser dessutom nu att luxen jag valt ut inte längre verkar ha nåt pris och återföräljare. Kan det vara bara tillfälligt tro eller har den helt enkelt utgått...
 
Marive skrev:
Ingen röst åt dig men Råd och rön testade nyligen tumlare, AEG m. värmepump och Miele delade förstaplatsen i testet så jag köpte denna:

[länk]

mvh
Jättebra info där också - tackar! När man kollar på prisjakt står den som kondentumlare och inte som värmepumpstumlare, men då den är A-klassad och när man läser specen så ser det onekligen ut som en värmepumpstumlare.

(Och iofs är ju värmepumpstumlarna också kondenstumlare, men de borde ju vara konsekventa och ange dem på samma sätt - jmfr LED-Tv:n som är en typ av LCD)

Lutar just nu kraftigt åt den du valt, fanns på Expert och var också 700:- billigare än luxen jag funderat på.

Hur länge har du haft din och vad tycker du om den hitills, + och - ?
 
Jo, den har snurrat i källaren sen nyår och den gör sitt jobb, tar dock längre tid på sig än den gamla utslita boschen (2007!!!) Den tar drygt 2 timmar på sig för full maskin jämfört 1:30 för den gamla. Men det kan man leva med när den kostar under hälften i drift.
Smidigt med slang till avloppet så man slipper tömma burken, den har dessutom belysning i trumman, det var tjejjens första kommentar "Kolla, jäklar vad onödigt med en lampa där! Inte så man behöver titta på tvätten innan man tar ut den!)

Elektrolux och AEG är samma företag så frågan är vad som skiljer med den du tittat på?
 
Ska du ha en svensktillverkad torktumlare av bra kvalite så väljer du Cylinda av 400 serien eller 600-700 serien + Sverigetorken eller Askos torktumlare båda märkena är tillverkade av samma fabrik i Sverige.
 
  • Gilla
erik.sal
  • Laddar…
Men va tusan :wow:
Hade ju bestämt mig köpa den du föreslog Marive, AEG TN 95671 . Var in i förrgår och skulle handla (på nätet alltså), den kostade då 5260:- typ. Hade dock glömt internetdosan på jobbet. Läste "kampanjen gäller till 25/1 2012". Va tur, tänkte jag, då köper jag den imorgon istället. Men igår när jag gick in kostade den plötsligt 7000:- :O. Kan de göra så här?

http://www.expert.se/webapp/wcs/stores/servlet/Product1_10151_10051_11219_102
 
Ring dem å påpeka det. Du lär ju inte köpa den av dem annars.
 
Hehe, jag ringde och tydligen hade Expert uppdaterat layouten på hemsidan. Detta hade fått till följd att i princip alla priser också ändrats, helt oförklarligt. Så de hade så klart fått massa samtal om detta. De jobbade på det dygnet runt, men hade inte lyckats lösa det än. Men jag kunde vänta till måndag och förmodligen skulle det gamla priset stå där då så att jag kunde beställa. Annars skulle de ordna det i kundtjänst :)
 
Marive skrev:
Jo, den har snurrat i källaren sen nyår och den gör sitt jobb, tar dock längre tid på sig än den gamla utslita boschen (2007!!!) Den tar drygt 2 timmar på sig för full maskin jämfört 1:30 för den gamla. Men det kan man leva med när den kostar under hälften i drift.
Smidigt med slang till avloppet så man slipper tömma burken, den har dessutom belysning i trumman, det var tjejjens första kommentar "Kolla, jäklar vad onödigt med en lampa där! Inte så man behöver titta på tvätten innan man tar ut den!)

Elektrolux och AEG är samma företag så frågan är vad som skiljer med den du tittat på?
En fråga till dig Marive> Sitter det plast på de rostfria valkarna (de kalls visst så) inne i tumlaren? Genomskinlig hårdplast på gavlarna på valkarna samt längs med dem mot botten på tumlaren? Och var det någon konstig lukt när du nyköpt tumlaren och körde igång den där hemma? Vart visst mer än en fråga där :rolleyes:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.