Y
I manualen står det bara generellt att ECO läget är bra för hantera maten... Fast jag är ju nyfiken på vad det innebär med ECO läget... Tyckte maskinerna jobbade mer så stängde av dessa funktionerna...
 
Jag kanske är väldigt dum eller blind men vad pratar du om för maskiner? Kyl, spis, ugn eller...
 
Y
Åh förlåt, pinsamt.

Kyl, Frys.

I mitt fall EUF29490W, ERE38490W.
Men alla de nya har ECO tjosan
 
Yrrol skrev:
Åh förlåt, pinsamt.

Kyl, Frys.

I mitt fall EUF29490W, ERE38490W.
Men alla de nya har ECO tjosan
Ha, Ha pinsamt igen, för mig :blushing:. Jag har EUF29403W / ERE38403W. Antar att de är snarlika. Borde ha gissat vad du syftade på.

ECO läget, visst är det läget med den treklöverliknande symbolen? Hitta du inget i manualen lär inte jag hitta något. Det är inte bara så att temperaturen ställs in på +5 / -18 när man väljer ECO? Var ett tag sen jag pillade på dem men har för mig att det var något liknande. I så fall skulle ju ECO bara vara typ "högsta temperatur som ändå är OK för maten."

Har egentligen ingen aning utan gissar bara. Ingen annan som vet bättre
 
Hej Yrrol,

ECO-läget innebär att kylen ställer sig på -5 och frysen på -18 som är det man kallar optimala förvaringstemperaturer. Då drar den inte ström i onödan, men maten håller länge. Viktigt att veta är bara att frysen pendlar cirka +-5 grader och utnyttjar "trögheten" i maten, så att maten är -18. Sen är de två översta facken kallare då dessa är för infrysning. Hoppas det svarar din fråga.
 
Y
Fast, även utan eco-läget aktiverat så är de ju på 5 respektive 18 ändå.

Borde ju vara något mer än bara den bestämda temperaturen.
Kanske att de jobbar mer med fläktarna eller något. Eller får andra toleranser i samband med dörrar öppnas osv.
 
Yrrol skrev:
Fast, även utan eco-läget aktiverat så är de ju på 5 respektive 18
Fast du kan ju välja andra temperaturer om du vill. Det kan ju vara så simpelt att eco-läget bara är ett "snabbval" till "optimal" temperatur.
 
Y
Aha, okej, det är sant. När jag bläddrar bland de andra så byter den temperaturer.
Vad sniket, jag som hoppas på något mer spännande teknik än så. ;)
 
Ja, jag är absolut inte säker på att det bara är så simpelt. Saknar dock bättre idéer... Ingen annan verkar ha några andra heller. :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.