Hej,
vi har en inbyggnadsdiskmaskin från Electrolux (EEG47300L) där touchdisplayen slutat fungera. Jag misstänker att det beror på att jag råkade köra den när en bit av tätningslisten i överkanten hade lossnat, möjligen läckte det då ut vatten på displayen och något hände?
Efter det så fungerade den ett par gånger men displayen var svårstartad, typ behövde trycka 10ggr på en knapp innan något hände, och nu är den helt svart.
Så, min fråga är om det finns något jag kan göra själv eller om det bara är att kontakta nån tekniker?
mvh
/ola
 
A
O oandersson skrev:
Hej,
vi har en inbyggnadsdiskmaskin från Electrolux (EEG47300L) där touchdisplayen slutat fungera. Jag misstänker att det beror på att jag råkade köra den när en bit av tätningslisten i överkanten hade lossnat, möjligen läckte det då ut vatten på displayen och något hände?
Efter det så fungerade den ett par gånger men displayen var svårstartad, typ behövde trycka 10ggr på en knapp innan något hände, och nu är den helt svart.
Så, min fråga är om det finns något jag kan göra själv eller om det bara är att kontakta nån tekniker?
mvh
/ola
Du kan köra den till återvinningen
Annars är det säkrast att en tekniker får försöka att lösa problemet, det kan bli en riktig surdeg
 
Ok, jag antar jag får kontakta nån tekniker och se om de anser det värt att byta display då. Känns ju spontant som en dyr grej men jag har ju ingen koll egentligen så kanske dumt att skrota maskinen utan att kolla först, är ju bara ett par år gammal.
 
A
knapparna är integrerade med panelen så hela överdelen byts på luckan
bara panelen kostar nästan 3.000.-
Har du ingen garanti är det billigare och bättre att köpa en diskmaskin från ikea då får du åtminstone 5-års garanti på diskarna från electrolux och siemens

för övrigt kan man nog våga påstå att din maskin har förbrukat halva sin livslängd nu.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.