Hej,

Efter att ha fått felkod i30, stängt av ström och vattentillförsel i 48 timmar (enligt instruktion) och sedan satt igång allt igen så återkommer problemet.

Verkar som jag identifierat källan och undrar om det är någon kunnig som vet dels vilken slang (i videon) som läcker samt om det är svårt att åtgärda.

Inuti diskmaskin med synlig läckande slang och elektriska kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Interiör av diskmaskin med synliga sladdar och en slang som läcker vatten under en felkod i30-utredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Undersidan av en diskmaskin med exponerade slangar och ledningar, möjlig läckagepunkt synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mvh
 
Redigerat:
  • Gilla
1
  • Laddar…
Jag hade problem med att den slangen löstes upp, den tål inte diskmedlet helt enkelt. Fanns reservdel att köpa på elektrolux, 700kr om jag minns rätt, slangen är ihop gjuten med vattenpumpen.

Var tvungen att dra ut diskmaskingen och lägga den på sidan, för att komma åt sedan vill jag minnas att det var snabbt ordnat.
 
Tack, hittade reservdelen på Electrolux hemsida. 750kr för den till en 11 år gammal diskmaskin.. blir nog kanske en ny då den sjunger på sista versen
 
  • Gilla
robert_m
  • Laddar…
I ironiarn skrev:
Tack, hittade reservdelen på Electrolux hemsida. 750kr för den till en 11 år gammal diskmaskin.. blir nog kanske en ny då den sjunger på sista versen
Hej!
Vet du vad den reservdelen hette?
 
Kalleohl Kalleohl skrev:
Hej!
Vet du vad den reservdelen hette?
Har du serienumret på diskmaskinen så är det enkelt att hitta rätt på elux hemsida.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.