Kort och gott, har jag tänkt rätt gällande eldragningen i mitt garage?
 
  • Skiss av eldragningar i ett garage med markerade uttag och strömbrytare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du har ju placerat uttag och belysning så jag förutsätter att det är där du vill ha dom
Men rör/kabeldragning ser jag inte hur du har tänkt dig
Komplettera med vilka brytare som ska styra vilken belysning och vilka uttag som ev ska gå på egen grupp (kanske bäst att de utomhus sitter på egen säkring och jfb, samt ledarmarkering så kan vi hjälpa dig
 
Redigerat:
  • Gilla
Johan456
  • Laddar…
Förstår inte ritningen och inser att du inte vet men man brukar vara tydlig med vart ledningarna går. Apparater flyttas ut från ledningen och ska ledningen in i uttaget vinklar man typ 45 grader. Som det ser ut nu har jag svårt att se hur många grupper du har. Sen undrar jag över takarmaturerna. Där kan bli varmt och olämpligt att mata uttag via armatur. Uttag mitt på en vägg är också olämpligt. Sen vet jag inte hur du tänker med höjder, behöver du råd där? Antal ledningar är inte redovisat men det kanske den som ska göra jobbet fattar. Använd fler grupper. Lägg utebelysning på egen grupp (om den nu ska styras via typ astronomiskt ur). Ska du göra jobbet själv?
 
E
Lite osäker på vad som är vad på ritningen men kan rekommendera många uttag vid ev arbetsbänk, mycket belysning över arbetsbänk och dra fram el till portmotor om det finns någon tanke på att ha det i framtiden. Behövs uttag på utsidan? Vill du styra belysningen via timer kanske? Förbereda för laddning av bil?
 
Teknisk ritning eller schema för VVS-installation i en byggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild på en lista över installationssymboler för elektricitet och VVS, inklusive centralapparat för larm och golvvärmekabel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Arkitektonisk ritning av en byggnadsplan med markerade elinstallationer och beskrivande symboler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tips på ritteknik.
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
C C_Lindberg skrev:
Kort och gott, har jag tänkt rätt gällande eldragningen i mitt garage?
Vad har du använt för program till denna ritning?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.