Tjenare!

Har tänkt beställa följande från elbutik.se :

Artnr:Benämning:Lager:Antal:Pris:Summa:Ta bort:
142131-11-e7452502p-1.jpg7452502Hide a lite LED-Spot Dot 1W Varmvit 45° Vit 350mAI lager170,00510,00
146077-11-7452519.jpg7452519Jolly Pro Dimmerkonverter (inkl synk kabel)I lager349,001047,00
142586-11-e7451167p-1.jpg7451171Hide a lite LED spot 1208M Vit varmvit 1208M 350mA
Artikeln finns inte i lager men levereras inom 1-3 dagar.
1-3 dagar440,002640,00

Det jag är rädd för är att när det står "levereras inom 1-3 dagar" så har jag läst här på bygghus.se att det kan ta betydligt längre.

Jag vill verkligen ha dessa hemma till början på nästa vecka, vågar jag beställa?
 
Det är ju omöjligt för någon här att garantera något, bättre att försöka kontakta elbutik.se (vilket inte är lätt, jag har försökt) och fråga dem om mer exakt leveranstid.
Det enda jag haft problem med vad det gäller elbutik.se är att det är svårt att nå dem, i övrigt har allt varit bra. Leveranstid som beskriven på hemsidan.
 
Stew skrev:
Det är ju omöjligt för någon här att garantera något, bättre att försöka kontakta elbutik.se (vilket inte är lätt, jag har försökt) och fråga dem om mer exakt leveranstid.
Det enda jag haft problem med vad det gäller elbutik.se är att det är svårt att nå dem, i övrigt har allt varit bra. Leveranstid som beskriven på hemsidan.

Ja, jag ska ringa dom imorgon mellan kl 10-12 (hoppas någon svarar).. Har läst att folk försökt maila i 3 månader t.ex. utan svar!

Har även läst flera som beställt och fått som utlovat. MEN, de gånger det stått 1-3 dagar kan det ta mycket längre tid, därför jag hör mig för om åsikter!

Har du själv beställt någon gång där det stått 1-3 dagar och fått inom 1-3 dagar?
 
lorens skrev:
Jag vill verkligen ha dessa hemma till början på nästa vecka, vågar jag beställa?
Har du bokat tid med en elektriker så att du "måste" ha dom, skulle jag inte känna mig trygg. Är det bara för att du vill ha prylarna så är det väl inte hela världen om det tar några dagar till.
 
Det är för att det är tänkt att elektrikern kommer nästa onsdag... Skulle beställa från bygghemma.se men då det inte stog något om färgen på ljuset blev jag fundersam, och då jag ringde deras support var det 6000K inte 3000K varianten så blev tvungen börja leta alternativt ställe att beställa ifrån!
 
Pratade idag med elbutik.se, han sa att jag kommer ha grejjerna i början på nästa vecka, kanske redan på fredag. Så det lät lovande, oerhört trevlig så får bara hoppas det stämmer! :)
 
Claes ohlson har 3 w i 3000k
Dessa är jag nöjd med, 3för 599.

Kanske kan Va nåt att titta på annars?
 
Måste ge många tummar upp, el-butik.se höll vad de lovade, leveransen kom inom utlovad tid! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.