Skulle. behöva räkna ut vad det har kostat o ha igång en Elbjörn som drar 700 w/h i 31 dagar från 10/9-10/10 rörligt el
Min hjärna funkar inte
Kan nån vänlig själ hjälpa mig
Tack
 
0,7kwh x 24h x 31 dagar x ditt elpris

Och då antog jag att effekten var 700W, oavsett vad du skrev.
 
  • Gilla
ackris
  • Laddar…
A ackris skrev:
Skulle. behöva räkna ut vad det har kostat o ha igång en Elbjörn som drar 700 w/h i 31 dagar från 10/9-10/10 rörligt el
Min hjärna funkar inte
Kan nån vänlig själ hjälpa mig
Tack
0.7 kW i 24h ger 16.8 kWh/dygn
I 31 dygn ger 521 kWh
1 kWh kostar ungefär 3 kr totalt inklusive allt.
Cirka 1500 kr
 
  • Gilla
ackris
  • Laddar…
S stugan_i_skogen skrev:
1 kWh kostar ungefär 3 kr totalt inklusive allt.
Det var ju en gissning som heter duga. Priser beror ju till stor del på i vilket elområde TS bor och vilken nätägare som TS har.
 
  • Gilla
ackris
  • Laddar…
R roli skrev:
Det var ju en gissning som heter duga. Priser beror ju till stor del på i vilket elområde TS bor och vilken nätägare som TS har.
Därav ”ungefär”.

För mig kostade 3.12 kr/kWh samma period.
 
S stugan_i_skogen skrev:
Därav ”ungefär”.

För mig kostade 3.12 kr/kWh samma period.
Och för mig skulle det kosta 1,32 kr/kWh plus fasta avgiften. Så priset kan variera en hel del.
 
R roli skrev:
Och för mig skulle det kosta 1,32 kr/kWh plus fasta avgiften. Så priset kan variera en hel del.
Är ju fortfarande i samma storleksordning. Det kostar runt 1000 kr… inte 100 kr, inte 10 000 kr.
 
  • Gilla
ackris
  • Laddar…
R roli skrev:
Och för mig skulle det kosta 1,32 kr/kWh plus fasta avgiften. Så priset kan variera en hel del.
Jo såg på räkningen att september hade lägre kw pris än oktober men nu kan jag åtminstone räkna ut någorlunda pris
 
S stugan_i_skogen skrev:
Är ju fortfarande i samma storleksordning. Det kostar runt 1000 kr… inte 100 kr, inte 10 000 kr.
Nja, snarare strax under 700:-, dvs under halva ditt pris.
 
R roli skrev:
Nja, snarare strax under 700:-, dvs under halva ditt pris.
Haha.
 
För min del har det ingen betydelse om det är september eller oktober då jag fortfarande är lyckligt lottad med att ha ett fast elavtal.
 
  • Gilla
ackris
  • Laddar…
A ackris skrev:
Jo såg på räkningen att september hade lägre kw pris än oktober men nu kan jag åtminstone räkna ut någorlunda pris
Sedan brukar man väl ha någon typ av termostat som bryter strömmen om det blir nog varmt. Det behövs ju inte lika mycket ström om det är + 20 grader som om det är -20.
 
R roli skrev:
Nja, snarare strax under 700:-, dvs under halva ditt pris.
Ett papper med handskrivna matematiska beräkningar och siffror, troligen ekonomisk eller statistisk uträkning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tror att jag fått med allttack för hjälpen alla
R roli skrev:
För min del har det ingen betydelse om det är september eller oktober då jag fortfarande är lyckligt lottad med att ha ett fast elavtal.
Alla har inte samma tur
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.