Står med ett erbjudande på 1,67kw på 3 år, överväger om det blir rimlig kostnad med 1300kw året. Eller om jag ska ta en högre kw på 6m, 2kr. För att kunna byta avtal förmånligare att göra detta på sommaren, mitt bundna går ut i dec, men väntar jag in detta blir priset högre än detta förslag jag har nu. Bor i halvgammalt hus, komplettera med vedeldning, i vattenburet system. Tveksam till hur jag ska tänka.
 
Menar du 13000? Om du inte har råd med högre kan du binda, jag är skeptisk.
 
Jag har ca 13000kw men eftersom det är gammalt kan det bli uppåt 15000kw på vintern
 
R Rörmiss skrev:
Jag har ca 13000kw men eftersom det är gammalt kan det bli uppåt 15000kw på vintern
Vad är du skeptisk till? El kommer säkerligen att stiga, men är det lönt att ta 2krkw i 6m. för att till sommaren lägga upp nytt avtal,nästa sommar då mitt avtal går ut dec. Eller vad tror man kommer det fasta att stiga med 50 öre till på 1års tid?Frågan är om man i nuläget med fast ska betala 400kr mer i månaden än de som kan nyteckna i år eller ta höjd för nästa nytecknande?
 
Dina enheter är väldigt konstiga. Det blir lättare att förstå om du använder korrekta enheter.
 
  • Gilla
john.h och 4 till
  • Laddar…
R Rörmiss skrev:
Vad är du skeptisk till? El kommer säkerligen att stiga, men är det lönt att ta 2krkw i 6m. för att till sommaren lägga upp nytt avtal,nästa sommar då mitt avtal går ut dec. Eller vad tror man kommer det fasta att stiga med 50 öre till på 1års tid?Frågan är om man i nuläget med fast ska betala 400kr mer i månaden än de som kan nyteckna i år eller ta höjd för nästa nytecknande?
Bindning. Du har legat rätt i tre år men jag tror inte vi får se lika höga priser igen som tidigare år.
 
Hej, det är nytt prisförslag på 1,67kw. Men det är utan det fasta nätbolgets avgifter det tillkommer ju alltid. Vad tror du att priset hamnar på? Eftersom du inte tror att det blir så höga höjningar. Då kanske jag har fått ett rimligt pris
 
Menar du möjligen 1,67kr/kWh när du skriver 1,67kw? Det skulle underlätta med vettiga enheter.
 
  • Gilla
David Wallin och 7 till
  • Laddar…
kollade just www.Elskling.se och billigaste ligger på 1.26kr/kWh för 10års erbjudande och 1.27kr/kWh för 1år. Vet ju inte vart du bor, men det finns ju billigare om du bor i område 3.


Inte sett 10års bindningstid förut, hade varit nått sist jag band på 58öre :D
 
R Rörmiss skrev:
Hej, det är nytt prisförslag på 1,67kw. Men det är utan det fasta nätbolgets avgifter det tillkommer ju alltid. Vad tror du att priset hamnar på? Eftersom du inte tror att det blir så höga höjningar. Då kanske jag har fått ett rimligt pris
1,67kr i vilket område?
 
Inte för att mitt går ut än på dryga året men 104 öre skulle det kosta hos E.on på ett år och det skulle jag inte ta.

(Se3 skulle kosta 147öre på 1år)

Jag skulle köra rörligt.

Det som talar för lägre priser denna vintern är förberedelserna och medvetenheten från förra vintern där man är duktig på att ställa om.
Gaslager är välfyllda och avtal på LNG i Europa är stor trygghet.

Upprepas den rekordvarma vintern i Europa så ser vi bra priser.

Skulle det bli en kall vinter och mer jävelskap med krig så är det lite sämre.

Ryssland väntar väl bara på kyla och har garanterat folk ute i länderna med gemensamma intressen som inte nöjer sig med att bara filma med drönare i år.
 
nikasp
Vi kör timpris och har solceller sedan i våras. Låter ju väldigt drygt att betala tex 1,67 kr/kWh nu när sporpriset är 20-30 öre och tom var negativt nyss.
 
borpålandet
R Rörmiss skrev:
Vad är du skeptisk till? El kommer säkerligen att stiga, men är det lönt att ta 2krkw i 6m. för att till sommaren lägga upp nytt avtal,nästa sommar då mitt avtal går ut dec. Eller vad tror man kommer det fasta att stiga med 50 öre till på 1års tid?Frågan är om man i nuläget med fast ska betala 400kr mer i månaden än de som kan nyteckna i år eller ta höjd för nästa nytecknande?
varför tror du de fasta priserna är lägre på sommaren?
 
D Daniel 109 skrev:
Menar du möjligen 1,67kr/kWh när du skriver 1,67kw? Det skulle underlätta med vettiga enheter.
Ok ursäkta 1,67örekw
 
  • Haha
useless
  • Laddar…
nikasp nikasp skrev:
Vi kör timpris och har solceller sedan i våras. Låter ju väldigt drygt att betala tex 1,67 kr/kWh nu när sporpriset är 20-30 öre och tom var negativt nyss.
Är timpris rörligt eller fastpris,för med rörligt kan du ju hamna på 5,50öre vintermånaderna. Var det inte så det var förra året?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.