Priserna på el ser lite snurriga ut.
Det ligger fortfarande den högsta toppen av tre rejäla toppar, sedan 2002.
Om än på nedgång.

Du som har obundet idag, hur tänker / agerar du?
Du som har bundet och inte kan påverka läget, hur tänker du?
Frågan nyanseras lite kring valet av leverantörer.

Själv tänker jag nog att "rörligt blir bra det".
Mängden el rör sig mellan 15-20kwh/år.
 
Du menar nog 15-20 MWh/år. Annars är de fasta avgifterna helt dominerande. :)
 
Lågkonjukturen spås leda till lägre elpriser enligt artiklar idag, så rörligt är säkert bäst.

Rörligt är fö alltid billigast i längden, vid bundna kontrakt betalar man alltid en "försäkringspremie" för att få ett fast pris.
 
Vi har mixavtal med hälften fast, hälften rörligt. Än så länge har vi tjänat på den fasta delen (tecknade innan sommaren o priserna har gått upp sedan dess), men det lär väl kunna ändra sig under året.
 
Man har tjänat på att binda sina elpriser på långa kontrakt sedan elen avreglerades. Jag har nu rörligt men planerar att binda i 5 år i jan-mars nästa år.

Jan-Mars är tydligen bästa perioden att binda sitt elpris då de bundna priserna är som lägst då. Detta baserat på historik och ingen garanti att det blir så framöver.

Rätt eller fel kan bara framtiden utvisa men jag tror att vi kan ha förmånliga bundna elpriser i början av 2009 då det är lågkonjuktur och så kan man hoppas på välfyllda vattenmagasin och kraftig annalkande vårflod.
 
15-20kkwh/år förståss!

Ok... Som fri från avtal just nu, verkar det bäst att ha helt rörligt och se om konkjunkturen nu ska sänka priserna så mkt som många verkar hoppas. Sätta i kalendern att hålla koll på priserna under kv1-2009 och ha ett kombiavtal.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.