Hej!

Vi är i färd med att bygga kök och har beställt ett IKEA-kök som hantverkare skall få montera upp i samband med en större renovering.

Dock blir vi inte kloka på vad man ska välja för bänkbelysning och hur man ska tänka med eluttag. Givetvis monteras allt av behörig elektriker. Vi tar tacksamt emot tips och inputs.

(IKEA har bytt ut sin bänkbelysning och har nu inget med kombinerade el-uttag, därav går de bort)

Vilka märken och modeller är bra och vilka ska vi passa oss för?

Tack!
 
  • 3D-ritningar av ett kök med numrerade skåpsmoduler, vitvaror ej inkluderade, modern design, anpassningsbar planlösning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Unikt namn
Eluttag på undersidan av ett överskåp är hopplösa att använda jämfört med de som sitter rakt på väggen eller kompromissen snett nedåt i hörnet. I alla fall om man är normallång. Så jag skulle inte rata Ikeabelysningen av just den anledningen.

Annars tycker jag att man knappt kan ha för många uttag. Jag hade nog utgått från ett snett dubbel/trippeluttag på varje sida av spis och vid fönster. Något på den långa arvetsbänken.
Antingen även ettt golvuttag på varje sida om köket också.

Har du tänk ha någon permanent uppställning av kaffebryggare/vattenkokare/micro så försvinner ju uttag till dessa och det kanske behövs fler uttag just där.
Det är ju ganska trevligt att slippa dra ur något med inbyggdklocka för att få plats med elvispen.

3D-ritning av ett kök med märkta skåp och måttangivelser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ChalleS och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.