tommib
Har du lagt vidarekopplingen på X-plintarna?

Bilder
 
Ja,
 
  • Eluttag monterat på kakelvägg, synliga kablar och anslutningar, öppet utan frontplatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En öppen eldosa med slingrande blåa, gula och gröna kablar mot en bakgrund av vit kakel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du svarar ja på frågan om X-plintarna och visar en bild där dessa inte är använda. Vilket är det? Kopplingen som syns på bilden visar trådar anslutna på rätt plintar. Men det är inte bra gjort. Klipp trådarna och skala dem rätt längd. Jag tror det brukar vara 11 mm. Sedan sätter du in dem i plintarna så att de är skjutna i botten och inga kardeler spretar. Om du trots detta inte får spänning i uttagen så är det fel någon annanstans. Säkring? Jordfelsbrytare?
 
Detta ser lite skumt ut.
Elkablar och rör i vägg med suspekt installation markerad med röd cirkel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Jag har kollat i säkring och jordfelsbrytare Det är okej dar inget fel dar
Innan jag kopplat det har båda eluttag jag hade el på rummet
 
Det är ju inte så mycket att välja på. Det är antingen en felkoppling som gör att det är avbrott på vägen från centralen till uttaget eller en annan typ av felkoppling som har löst ut en säkring eller jordfelsbrytare någonstans. Har du ett mätinstrument? Hur ser det ut i det andra uttaget? Har du snyggat till anslutningen?

Den inringade detaljen på bilden @knipo länkar är nog inte en skalad ände som det ser ut vid en första anblick utan plåtkanten intill skruven.
 
Jag har fixat tack så jättemycket det var fel koppling på strömbrytaren
 

Bästa svaret

tommib
Jag hoppas också att du gjorde om det vi ser på bild. Du ska inte tvinna ledarna, de ska bara tryckas i snabbplinten (utöver korrekt skallängd, vilket andra redan har påpekat).
 
  • Gilla
Willmanh och 1 till
  • Laddar…
Jag brukar vrida till dem lite. Men absolut inte på det där viset. Kardelerna ska fortfarande vara välordnade. Skallängden ska stämma, det finns ofta en referensmarkering på baksidan av uttag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.