HEj !!
Hur är IKEAS EKSKOG soffa
finns knappt någon BEG.
så alla som köpt den värkar nöjda
eller nån som är missnöjd ?!?

valet står mellan den och Tomelilla (IKEA)
 
Jag tycker 'Ekeskog' är otroligt obekväm att sitta i :p, för det första så är den i djupaste laget, men det är det iof. många soffor i den stilen som är, tex. 'Howard'-varianterna, men till skillnad från dessa som har helt annan stoppning och är sköna att krypa upp i, så innehåller 'Ekeskog' nåt konstigt vaddmaterial som liksom 'kanar/hasar' inuti sittplymåerna, som ett syntettäcke där inte kanalsömmarna är genomsydda och det blir som två lager som halkar/glider på varandra inuti dynorna :p.

'Tomelilla' behöver man ju bara titta på för att förstå att de där ryggkuddarna måste vara hopplösa när det gäller att behålla formen :-/

Ingen av dem är prisvärda tycker iaf. jag, då är IKEA's 'Ektorp' betydligt bekvämare samt håller formen bättre, den är å' andra sidan lite väl grund spec. om man är lång men det går iaf. att sitta i den, vilket inte är fallet med 'Ekeskog'.

MVH//Christina.
 
Vi har en Ekeskog, jag är ganska nöjd med den och har inte samma problem med dynorna som Christina. Det är i alla fall inte något jag har kännt av än... Det enda jag tycker är negativt är att den är så stor och svårplacerad (och kanske inte sådär jättesnygg). Min sambo tycker däremot att den är för liten och obekväm att ligga och slappa i. Men så är han också nästan 2 meter lång :p

Frågan är ju också vad man ska ha den till. Vi ville ha en typisk TV-soffa som de filmfantaster vi är. Ett plus är också att man får plats många i den. Men ska man bara sitta rakt upp och ner så är den alldeles för djup, och då krävs några extra kuddar bakom ryggen. Den är även mycket bekväm som bäddsoffa då man vänder på sittkuddarna och får en fastare liggyta.

/Maria
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.