Vi funderar på att bygga ett trend med sadeltak från eksjöhus men skulle vilja ändra lite grejer, är det nån här som vet om det går att ändra på och vad det skulle kosta!?

Lägga till råspont på taket
Få samma fönster och panel som på pulpetvarianten
Vita fönsterbrädor istället för marmor

Pengar tillbaka?
Välja bort kök
Välja bort garderober
Ta bort spröjs
Ta bort den gjutna plattan vid altan och entré

I kalkylen vi fått ingår det ett kopplat garage, vet nån vad det prisskillnaden är med kopplad carport?

Ska självklart ta det här med säljaren också.
 
Råspont i taket la vår säljare till själv när vi fick pris på Lyckan Funkis Vinkel... Har för mig att det rörde sig om ungefär 15000-20000 kr.
 
Hej!

När vi valde bort garderober och vitvaror, drogs det av lika mycket som motsvarande kostade i butik. Samma gällde när vi drog ifrån underskåp och satte in lådor istället, gäller det hela köket vet jag dock ej hur de ställer sig till det.
Fönsterbrädorna i marmor kunde vi inte välja bort. Givetvis kunde vi kompletterat själva med vita, men att "betala" dubbelt kändes värre än att leva med de i marmor :)
 
Ok, det låter ju bra att man får tillbaka hela summan iaf!
Vi var i ett trend där de hade fått vita fönsterbrädor så där ska vi nog ligga på eftersom det faktiskt går.
 
Hej!
Vi får 28500 tillbaka för att välja bort garderober, men då är "spegelgarderoben" i hallen kvar, den ville vi inte välja bort.
Det andra vet jag inte.
 
Hej!
Vi bygger just nu ett Trend Pulpet.
Vad jag vet ingår inte spröjsade fönster, det är tillval.
Platta under entre ingår inte heller, står en plint i ena hörnet bara.

Om du inte ska ha kopplat garage utan kopplad carport, vad är då vitsen med att ha det kopplat? Blir mycket billigare att bygga fristående carport precis intill husen med annan leverantör. Halva priset!
 
Undrar hur det kan skilja sig inom samma företag, här ingår spröjsade fönster och plattan både på fram- och baksidan (entré och altan).

Vitsen med kopplad carport är att t.ex om det regnar så är vi under tak hela vägen in. :)
Men vi ska ha kopplad garage nu, jag får visst inte bestämma allt själv. :)
 
Jaha, där ser man.
De saluför det som ett budgethus där möjlighet till ändring är liten. Skiljer de på standarden mellan säljarna? Är det säljarna för regionen som sätter standarden för huset?

Lycka till!
 
Vi står inför ett köp av ett trend pulpet. Någon som byggt detta och kännt att åhh det här skulle vi gjort/ inte gjort?

Ser gärna lite bilder för tipps och ideer både utvändigt som invändigt :)

//Robert
 
Vi är också intresserade av ett Trend Valm. Ska ha möte med säljare i veckan förhoppningsvis. Är också nyfiken på tips och ideer för avdrag osv. Vi bygger ett fristående garage isåfall. Tillkopplat enkel garage vill Eksjö ha 150 000 för. Dubbelgarage tillkopplat kostar 260 000. Då är det 38 respektive 58 m2.

Jörgen
 
Vi får byggt Trend med sadeltak, utökat med dubbelgarage
Köket som ingick skippade vi , fick motsvarande 50 ksek billigare från Ikea, det enda som är dumt men det gick att lösa är att Ikea varit lite luriga att gjort höjderna på sina egna ugn/mickro, kyl o frys 3 cm lägre, tar man Ikea grejor där så stämmer det direkt men där var för många detaljer som inte stämde för oss så vi behöll Husqvarna. Ironiskt annars, Ikea gör en del av sina grejor hos samma leverantör.
Vi fick ge 300ksek för garaget (52m2) men då är det med Sto Ventec, att ha garaget i anslutning i huset är guld om man har discipline så det går att köra in bilarna...

Vi tog även bort alla garderober för att själva leverera såda na som passade oss.
Även golvet bytade vi ut, vill inte ha Tarkettgolv pga detta
http://www.tarkett-commercial.com/floors/site/sv-se/topic/linoleumafton/topics.asp
De tycker det är helt ok.....
Vi kommer ha Pergogolv, longplank i huvudsak, otroligt snygga och de tål även tassar med klor.
http://pergo.esignserver2.com/gallery.do;jsessionid=A9098320A55BB6AD38CADD86E04E0D80

Lite gamla bilder från bygget.
 
  • IMG_4397.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_4493.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_4537.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Här var det visst ett tag sen jag var inne. Vi håller på med vårt trend nu, huset restes den 21 december.
Härligt med all snö som kommer nu.. :p


flygrc - Vi har också valt bort köket från HTH och ska köpa från ikea, hur löste ni det med de olika höjderna? Nåt annat vi bör tänka på med ikea?

Är det nån som är intresserad kan ni gå in på min blogg:
http://husnummertva.blogspot.com/
 
Visst är det kul att se det växa fram
Jag kikade i er blogg och såg att grunden är gjord i minusgrader.
Ha en dialog med er KA så det inte var tjäle i marken eller snö i formen, prata med honom också om det inte behövts täcka betongen under brinn tiden

När det gäller Ikeaköket så fick vi ta fullhöjden för att få in Husqvarna vitvarorna, ugnsskåpet är två lådor i botten och så har vi den låga dörren ovan. Samma med skåpen över kyl och frys, det är dom låga. Glipan över ugn/kyl/frys löser vi med täckbricka samt tre ventgaller för den blir ca 19 cm om jag minns rätt.

Tänk på att vasken kan ta en stund att få fram om ni ska ha underlimmat.
Vi hade först tänkt att ha "sten" från Ikea men de gick inte att få så långa och en skarv mitt på arbetsytan var inget vi gillade.
Ska ni sätta upp köket helt själva eller hur löser ni dem biten ?
Vårt kök står och väntar på att komma upp, det är nära nu :D
 
Är nog bäst att kolla det, var ju rätt mycket snö och bra kallt när grunden gjordes. Vad kan det ha för påverkan på grunden om det var så?

Ok, det blir lite pusslande alltså. Att det aldrig kan va smidigt.. :p

Vi ska ta över när en sida av väggarna är gipsade, sen ska vi göra allt själva. Svärfar är snickare så vi har bra hjälp därifrån. Har ni gjort nåt själva?

Kul att det är så nära!! Har ni också gjort förlängning på baksidan?
Ska lägga in min mail på bloggen, om du vill får du jättegärna maila lite bilder på ert hus. Alltid kul att se andra trend.
Speciellt med sadeltak, finns inte så många i bloggvärlden.
 
karmat skrev:
Är nog bäst att kolla det, var ju rätt mycket snö och bra kallt när grunden gjordes. Vad kan det ha för påverkan på grunden om det var så?

Ok, det blir lite pusslande alltså. Att det aldrig kan va smidigt.. :p

Vi ska ta över när en sida av väggarna är gipsade, sen ska vi göra allt själva. Svärfar är snickare så vi har bra hjälp därifrån. Har ni gjort nåt själva?

Kul att det är så nära!! Har ni också gjort förlängning på baksidan?
Ska lägga in min mail på bloggen, om du vill får du jättegärna maila lite bilder på ert hus. Alltid kul att se andra trend.
Speciellt med sadeltak, finns inte så många i bloggvärlden.
Nu är jag ingen anläggare/betongare men vad jag "lärt" mig är att om det finns snö och tjäle under huset kommmer plattan att kunna sätta sig när det töar men i så fall borde det har gjort det redan eftersom isoleringen skyddar för kylan och marken värmer underifrån.
Den andra risken är att om betongen fryser innan den brunnit startar inte den kemiska reaktionen igen utan plattan får sämre hållfasthet.

Vi gör inte så mycket själva på själva huset, fixar ihop köket eftersom ett Ikeakök kräver mer jobb än ett HTH kök och så ska jag fixa garaget så det blir varmgarage. Jag räknade rätt så mycket på det och med de priserna vi fått tyckte vi inte det var värt jobbet då jag tex inte får/vill göra elen /våtrum eller vvs själv.
Med dom timmarna man behöver lägga hade det dragit ut på tiden och det är en peng på det med.

Vi har också gjort utökningen plus ett kopplat dubbelgarage.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.