Vi skall bygga hus :)

Helt fantastiskt ....vilken resa man skall få vara med på.

Tomten skall köpas nästa vecka. Sjöutsikt och på landet.

Vi är begränsade att bygga max 160 kvadratmeter på tomten som är 1200 kvadratmeter. Vi får inte bygga på höjden, så det får bli ett enplanshus.

Vi har fastnat för Tallåsen. Vi har tänkt oss rött hus med vita knutar, lite bullerby så där, fast ändå modernt.

Min svärfar är byggmästare så vi har tänkt att göra så mycket som möjligt själva för att hålla nere kostnaderna.

Lite frågor:

Har någon här byggt Tallåsen, eller känner någon som byggt huset?
Går det att få med källare? Pris?
Vilka entreprenader erbjuder Eksjöhus?
Hur skeptisk skall man vara mot Eksjöhus med tanke på all negativ kritik den senaste tiden?
Räknas en altan som inte har tak över sig in i byggytan? Kan det finnas specialregler för detta inom ett visst område?

Ja, det var allt så länge.

 
HammondB3 skrev:
Går det att få med källare? Pris?
Vilka entreprenader erbjuder Eksjöhus?
Hur skeptisk skall man vara mot Eksjöhus med tanke på all negativ kritik den senaste tiden?
Hej

Du bör gå tillbaka ett par steg i tankarna, jag menar du är lite fartblind just nu.
De två första raderna tyder på detta.

Mitt tips ta en diskution med din säljare ang dessa två rader, och den sista raden får du helt bedömma själv.

Entreprenaden skall du kolla upp noga när du fått info`t och kika runt i ditt närområde om andra entreprenörer ifall det finns erfarenheter inom denna hustyp/fabrikat.

Altan frågar du din kommun om, dom brukar ha en hemsida med info vad som gäller.

Mvh
Jari
 
Hej!!!
Satt här och kollade lite runt, såg att ni skulle bygga tallåsen, det ser precis ut som fiskarhedens lövsångaren eller domherren, ni kan ju kolla på det och se vad som är billigast eftersom att ni skulle försöka hålla ner kostnaderna. vi bor i ett lövsångaren, helt underbart hus! Lövsångaren kostar 1.370.000 helt nyckelfärdigt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.