Någon som har erfarenhet av Eksjöhus Stockholm Norr????:confused:
 
Hej

Nej tyvärr inte mer än att de inte svarat på mitt mail...och en sån start känns aldrig särsklit rolig...
 
Sådant är ju jätte trist, då börjar man undra genast om de är intresserade av att sälja!!???
 
Hej,
Han är av den äldre skolan och svarar aldrig på mail. däremot ringer han gärna upp om han får ett telefonnummer!

Vi har haft kontakt med honom i snart ett år och har aldrig fått svar via mail.
I övrigt är han en trevlig prick och säljare ut i fingerspetsarna!
 
Jag kan rekommendera att ta kontakt med Niclas på Eksjöhus Stockhom S, han var jätte bra att ha att göra med. Jag var först i kontakt med Stockholm N men tyckte han var för mycket försäljare.
 
Hej!

Även jag har goda erfarenheter av Eksjöhus s genom John I. Verkar inget som är omöjligt. Dock har krisen med stort K betytt att jag varit tvungen att avbryta planerat bygge då mitt gamla hus varit svårt att avyttra. Vill betona att vi endast haft kontakter fram till bygglovsansökningar. Några erfarenheter av Eksjöhus när det gäller färdigställande av hus deras entrepenörer har jag inte. Vi tänk(te)(er) bygga ett modifierat Balans men nu är det lagt på is så länge.
 
Förtydligande. Inlägget ovan avser Eksjö stockholm söder/thsi
 
att ni inte blivit av med gamla huset...Det är verkligen hårdare tider, även vi känner att det inte är nån brådska att bygga.
Tackar även för tips ovan, om att ringa. Dock kan jag tycka att man i dagens läge faktiskt kan kräva av sina säljare att de svarar på mail...
 
Hej,

Vi håller på bygga ett Eksjöhus norr om Stockholm... Vad vill du veta? Jag kan bekräfta att deras säljare inte svarar på mail, men svarar på telefon...

Vi är just nu i fasen med entreprenadskontrakt. Huset levereras i januari, så tills dess kan jag inte säga så mcket. Än så länge har det gått bra, även om vi gärna hade fått kontrakterna tidigare för att kunna få sig tid att jämföra priserna.

Vill du veta mer är det bara kontakta mig :)
 
Stockholm N verkar mätt och trött och ingen efterfrågad info kom (offerter, svar på frågor etc) så jag ringde säljchefen som uppmanade mej att gå till en annan leverantör...?? tydligen har alla säljare egna distrikt och det är i princip omöjligt att gå mellan dessa, kommer man inte överens så är det klippt.

Ringde då VD på Eksjöhus och frågade om han inte ville sälja sina hus, dagen efter ringde en säljare från Sthlm S som var väldigt bra.

Slutade dock med att vi valde en annan leverantör till slut.
 
Trist, men detta inlägg fick mig på andra tankar...
Det är lite oroligt på marknaden men detta betyder inte att man kan behandla sina kunder hur som helst snarare tvärtom.
De flesta verkar tyvärr vara lite mätta och trötta, blir att kolla vidare..
 
Hej

Kan verifiera att säljare för stockholm norr inte svarar på mail.

Dock har min upplevelse varit att han, sedan vi skrivit på kontrakt, inte heller svarar i telefon eller ringer upp, när man lämnar meddelande, i någon större utsträckning

Ointresse och glömda önskemål och val har varit vardagsmat i kontakt med denna säljare.
 
Redigerat:
Även säljaren i min landsände verkar ointresserad av att sälja några hus. Vi har räknat bort Eksjöhus för längesen, får man inte ens svar på enkla frågor via mail så undrar man ju hur det ska bli när man skrivit kontrakt...

Det verkar som att Eksjöhus mest vill sälja hus + tomt i hela områden de bygger? Jag kan inte se någon annan anledning till att de ska ignorera en. Jag har verkligen försökt vara trevlig och artig i kontakten, men det finns ändå en gräns för hur mycket man ska behöva tjata för att få svar på de enklaste frågor...
 
Kan bara instämma, har inte heller fått så god kontakt med Eksjöhus Stockholm N. Däremot har Uppsalasäljaren varit föredömlig.
Vi bor i 12-årigt Eksjöhus nu, det är rejäla och bra hus.
 
Kan inte svara för säljaren på Eksjöhus Norr, däremot vet jag att en av deras entreprenörer inte är mycket att lita på, om ni blir hänvisade till Ronald Karlsson Bygg och konsult är mitt råd att försöka hitta någon annan entreprenör.
Lovar runt och håller tunnt, betalar inte sina UE vilket gör att de bromsar bygget med kraftiga förseningar som följd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.