Hur är standarden på Eksjöhusen? Kikar lite på Lönneberga som uppfyller våra krav mycket bra. Fanns inget om deras standard och material på deras hemsida. Så är det någon här som vet hur och med vad de bygger osv gör mig glad och skriv ALLT du vet här. Gärna oxå om någon har en prisbild.
 
Vad gäller Eksjöhus standard är det lättast att du beställer en leveransbeskrivning, så att du själv kan bilda dig en uppfattning genom att jämföra mot andra husleverantörer. Min uppfattning är att de har en bra grundstandard, ligger så att säga någonstans i mitten.

Angående prisuppgift så har jag fått en produktionskostnadskalkyl på Mellangården i september 2003. Vi skall bygga i Stockholm (men har ännu inte valt företag...). För att ge dig en uppfattning:
Materialsats 1 117 000
Montering 535 000 (inflytt färdigt, dvs värme + sanitet, elinstallation, golvbeläggning, kakel/klinker, övriga byggnadsarbeten)
Målning och tapetsering 83 000 (invändigt målat och tapetserat)
Slutbesiktning ingår

På det tillkommer sedan tomtkostnad, grund och markarbeten (inkl. sprängning/pålning, massor, utv. VA-arbeten, ev. geo-undersökning mm), lagfart (om ni inte har det), pantbrev, bygglov, utsättning, byggsamråd, KA-ansvarig, räntor under byggtiden (-skattereduktion under byggtiden) samt det jag nu glömmer bort... (whisky/mutor till kommunaltjänstemän, pizza i en månad innan köket är klart, antal gentjänster till alla man känner ;))

För övrigt kan jag säga att den säljare vi var i kontakt med var mycket förtroende ingivande (läs mina tidigare inlägg).

Hoppas det hjälpte dig något och att du blev lite gladare nu. :D
 
Netaria: Vill bara påpeka att 'mutor' är straffbart både att ge och att ta emot. Då får väl whiskeyn kosta under 200:- eller något sådant.   ;)
 
Det var det värsta... ;)
 
Kommer nog att ta en Whiskey snart, slutbesiktning är bokad till den 15/10-04 Tjo hooo...

//Jarppan http://www.hagalund.tk

Nya bilder är uppsatta, kök m.m
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.