Är det någon som har byggt Sandhem från Eksjöhus det senaste året?
Skulle vara intresserad av att höra lite vad ni har för åsikter ang. Sandhem och Eksjöhus.
 
Sök här på forumet så hittar du trådar om detta hus.
 
Vi har ett Sandhem sedan Oktober 2005 och trivs mycket bra.Framför allt med de separata sovrummen/badrummen.Dessutom har vi byggt ett extra rum(matrum)där annars "uterum under tak"skulle vara.Liten kostnad i sammanhanget men gör mycket för huset.146kvm istället för 134.Öppen och bra planlösning och har dessutom valt lite fler/större fönster samt altandörr av dubbeldörrsmodell på baksidan.Har bilder om du vill ha,men då måste jag ha din e-mailadress.
 
Liten kostnad.... Vet inte vad ni fick för pris på denna utbyggnad men vi får betala 102000:- för denna utbyggnad. Jag tycker att detta är väldigt dyrt då samma säljare ska ha 111000:- för att bygga ett garage till. Taket finns redan och ytterväggen blir inte större utan det blir "bara" grund, golv, målning, isolering och el.
 
Hejsan,
Vi byggde ett Sandhem ifjol, flyttade in 15/12. Själva husbygget har slutat på nästan 2,4mil. Tillval är puts, dubbelgarage. Vi är så nöjda så! Trivs som bara den!
 
Det verkar vara ett bra pris på erat hus. Vi kommer att hamna på 2411000:- för själva husbygget men då har vi valt bergvärme (100000:- i extrakostnad) men vi har inte råd med puts som vi egentligen vill ha (195000:- extra).
 
Vi har tyvärr inte puts men ett extra rum pmot baksidan.Materialsatsen ca 1´120´000:- och resten 815´000:- + tomt,bygglov och tomtplanering mm.Tyvärr blev sprängningen dyrare än beräknat.Kostade 103´000:- och skulle kosta ca 35´000:-.Skaplig Missräkning/uppskattning av säljaren.Men det verkar ändå som vi kommit hyfsat billigt undan.Verkar vara dyrare nu än när vi flyttade in Oktober 2005.

Vill gärna ha bilder från er andra med Sandhem!

Kan MiaoFredrik maila ett par t.ex?
 
Visst kan vi maila bilder, interiör och exteriör? Var ska vi maila? Har någon bilder på uteplatser och trädgårdar till Sandhem, vi ska sätta igång nu snart att anlägga här och vill gärna ha tips och ideer!
 
0490.31327@telia.com

Jag har för ett par dagar sedan skickat ett meddelande via forumet med mailadressen.

Maila gärna så många bilder ni kan,både utvändigt & invändigt.Kul med lite nya idéer!
 
  • 060708 Altan II.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
MiaoFredrik skrev:
Hejsan,
Vi byggde ett Sandhem ifjol, flyttade in 15/12. Själva husbygget har slutat på nästan 2,4mil. Tillval är puts, dubbelgarage. Vi är så nöjda så! Trivs som bara den!
Hej!

När ni skriver att själva husbygget slutade på 2,4 avser det ALLT dvs tomt, anslutningsavgifter, pantbrev osv?

Vi är just nu inne i den fasen att vi tittar runt på olika husföretag för att se vad de kan erbjuda för hus och vad dessa hus ungefär kostar. Vi har verkligen fastnat för Sandhem men är rädda att det kan vara för dyrt att bygga för oss, det är därför jag är intreeserad av att veta vad 2,4 mil står för.

Tack på förhand

//Sofie
 
Hjesan,
ursäkta att det tar lite tid innan jag svarar, jobbar mycke....
2,4milj är för själva huset, sedan kom tomt + alla anslutningar, bygglov osv till. Totalt räknar vi med trädgård 2,8 milj ca.
MVH/Mia o Fredrik
 
Tack för ditt svar!

//Sofie
 
ser fint ut =) , vi ska bygga ett Sandhem , första leverans är Vecka 13..... 2009 , har tagit bort garaget å fixat ett större barn/lekrum , med en större klädkammare och större kök , bygger ett dubbelgarage jämte kåken , tack för mig hej..... =8)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.