Vi bygger ett Sandhem, men gör allt jobb själva. Inflyttningen är beräknad till maj. Priset vi betalar är runt 900 000, minns inte riktigt. Då har vi tagit bort en del och lagt till lite annat.
Garaget ingår, men då är det inte varmisolerat. Vi har köpt till material och gjort det. Vi har även köpt till extra isolering för taket ovanför uteplatsen på baksidan ifall man vill göra om ytan till bostad någon gång i framtiden.
Vi har även gjutit platta där uteplatsen är och lagt in golvvärme där också.

Är det något mer du vill veta? :)
 
Jag tror det är runt 920 000.
Vi har ju lagt till en hel del extra på köket samt dragit bort vitvaror. Andra ändringar vi gjort är mest småsummor som extra isolering, tagit bort all innertak. Det vi betalar är som sagt ca 900 000.
 
Nej det ingår inte. Vi har köpt sånt själva. Men parkett, köks- och badrumsinredning ingår.
 
Jag blir så förvirrad.
Pratade just med försäljningshuvudkontoret och de skickade mig till Mitt lokala kontor och jag fick där ett pris på 1.800 000 för ett Sandhem. Sen ringde jag ett annat i en annan kommun med han hänvisade mig tillbaka till mitt lokala kontor igen? Han vill inte ge mig något pris utan det skulle det lokala kontoret göra.
Hur kan priserna skilja så mycket från era offerter och min? Det är ju lite skillnad på 1,4 milj eller 1,8 milj... :-/

Jenny
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.