Tråkigt att bli bemött så! Själva har vi en mycket bra kontakt med vår säljare på ett annat Eksjöhuskontor, med mycket snabba kontakter, både vardagar, kvällar och helger, när det har passat oss. Men det är nog mycket personbundet hur olika säljare är.

Lycka till med nästa säljare!
 
Han ville väl inte sälja... ;)

 
Jag tycker ni borde ta kontakt med Eksjöhus huvudkontor och påpeka de brister i bemötande som ni råkat ut för.

Vi har haft liknande erfarenheter med "vår" säljare. Vi hade bestämt oss för ett Eksjöhus och då fick vi även vår säljare med på köpet även om vi hade önskat någon annan. Men ligg på och tveka inte att kontakta HK.
 
CarlH skrev:
Jag tycker ni borde ta kontakt med Eksjöhus huvudkontor och påpeka de brister i bemötande som ni råkat ut för.

Vi har haft liknande erfarenheter med "vår" säljare. Vi hade bestämt oss för ett Eksjöhus och då fick vi även vår säljare med på köpet även om vi hade önskat någon annan. Men ligg på och tveka inte att kontakta HK.
Håller med till fullo! Jag skickade ut ett brev till lite olika husförsäljare eftersom vi inte lyckades hitta något kataloghus som passade oss. Så vi talade om vad vi ville ha istället. Fick svar från Eksjöhus representant med en hänvisning till ett av deras kataloghus... :( Skickade förljande ganska skarpa mail tillbaka, med kopia till Eksjöhus huvudkontor:

"Tack för offerten från Er vi fick idag.

Som vi skrev i vårt brev har vi redan tittat i Er katalog, och tyvärr inte hittat något hus som riktigt passade oss. Huset Sjöängen hade vi redan valt bort av just den anledningen Ni skrev i offerten: det finns inget allrum till barnen. Jag trodde att Ni kanske var intresserade av att hjälpa oss att rita om planlösningen i ett hus så det skulle passa oss.

I vårt brev hade vi skrivit ganska specificerat en rad önskamål angående inredning i badrum, golvbeläggning i olika rum, golvvärme i grund, centraldammsugare och en rad andra önskningar, men i Er offert står detta inte nämt, utan endast en hänvisning till "LB04".

Detta var tyvärr inte alls vad vi var ute efter, så vi ber att få tacka för oss och vänder oss istället till en leverantör som är villig att hjälpa oss att hitta det VI vill ha, inte en standardlösning som vi redan valt bort.

Vänliga hälsningar"


Vissa borde definitivt inte vara säljare! Men, som sagt, han vill väl inte sälja antar jag... Men det finns det andra som vill tack och lov!
 
Vi har precis samma erfarenhet ! Vi fick jaga vår Eksjösäljare och allt har blivit försenat ,,Men äntligen är vårt bygglov på gång. Samtidigt fanns det andra hussäljare som jagade oss med alla möjliga olika lösningar. Förhoppningsvis flyttar vi in till 1:a advent.
Hälsn fela
 
Micke....jag säger ju att det är en rutten bransch...tidigare hade Eksjö Norrköping en bra kille som jobbade men han har schappat till Skåne. Det är klart att du hittar en annan firma som kan hjälpa - ge inte upp! Du skall inte behöva jaga husfirmor - de skall jaga dig!
 
Vi har också varit i kontakt med Eksjöhus i Norrköping. Mitt intryck var allt annat en positivt. Får man ingen respons ifrån säljaren innan pengarna är överlämnade så lär man inte få det senare heller. Trots allt så är en bra kontakt med sin säljare värt sin vikt i guld.

Ps: Micke skriv gärna in vilken leverantör du väljer
 
micke_011 skrev:
tack för input alla, och jag håller helt med, när man står med pengarna och vill handla, om man då inte får hjälp, är det då troligt att man får det när man redan betalt och vill ha hjälp "gratis"? och visst, som kund borde man jagas, inte behöva jaga.. jädra primadonnor! usch så sur jag blir när jag tänker på det!

jag kan ju tillägga att samma dag som jag postat detta inlägg så blev jag uppringd av eksjöhus norrköping, både på nallen (1 gång) och hemma (2 ggr). en slump eller ännu ett tecken på att bh.se är ett forum som även används av husföretagen?

i vilket fall har vi meddelat att vi inte tänker fortsätta dialogen med eksjö, utan med två andra firmor. jag återkommer när vi gjort vårt slutgiltiga val, men det kan man ju säga, att det är inte alls lätt!
Det är intressant att läsa här, eftersom även jag fått ett väldigt dåligt intryck av Eksjöhus säljare i Mariestad. Jag fick ju svar på mitt mail, men tonen var i mina ögon ganska arrogant. Vi bor ju nu i en ganska liten stad och när jag kollat lite med "folk" så bekräftas ju att den här killen spridit intrycket "en sprätt" omkring sig. Nu har jag när jag mailat med honom även skickat en kopia på mina mail (och då även hans svar så klart) till Ekjsöhus huvudkontor, så det intressantaste är ju faktiskt att se om DE kommer att kontakta mig, eller om de tycker att de har så gott om kunder ändå... :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.