hejsan.

jag och tjejen har börjat komma i det stadiet där vi börjat fundera på att bygga nya. dock inte helt säkra än. har varit och kollat på 2 visningshus på fiskarheden samt haft ett personligt möte för att kolla lite grundkostnader, alltså inte gått inte jättedjupt . det huset vi har fastnat för på fiskarheden är morkullan och framförallt svanen. men dom 2 husen är ungefär samma pris ändå. nyckelfärdigt standardhus exkl tomt skulle ligga på ca 2.7 milj och eksjöhus mellangården skulle hamna på ca 3.4 milj. rätt stor skillnad. men vad är den egentliga skillnaden? andra materialval, andra märke på vitvaror, kök m.m? för 700 000 kr är ju väldigt mycket pengar. har dock inte pratat så mycket med eksjö heller för den delen. men tänkte kolla lite erfarenheter här först.

Mvh Christopher
 
Är du säker på att mark och grundarbeten är med Fiskarhedenvillan? När vi jämförde samma tillverkare, dock andra modeller, så var det nästan samma slutpris där dock Eksjöhus i mitt tycke hade högre standard.
Fördelen med Fiskarhedenvillan är ju att det är lösvirke och om man är duktig o snickra så kan du ju hålla ner priset med mycket eget arbete, det går ju även hos Eksjöhus, men inte i samma utsträckning.
 
MoggeW skrev:
Är du säker på att mark och grundarbeten är med Fiskarhedenvillan? När vi jämförde samma tillverkare, dock andra modeller, så var det nästan samma slutpris där dock Eksjöhus i mitt tycke hade högre standard.
Fördelen med Fiskarhedenvillan är ju att det är lösvirke och om man är duktig o snickra så kan du ju hålla ner priset med mycket eget arbete, det går ju även hos Eksjöhus, men inte i samma utsträckning.
sorry för sent svar. men vad jag fattade det som s¨var de inkl grund med lättare markjobb.
 
Du har fått ett pris på 14500 / m2 av fiskarheden och 18500 av eksjöhus.
När jag begärde in offerter från båda företagen så hamnade båda husen på 16500 per m2 trots 2 totalt olika hus.

Man får vad man betalar för, det enda jag antar att du utgått ifrån är en planlösning i dagsläget, du bör nog maila säljarna och be om offerter där du kan jämföra vad som ingår i husen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.