Vet ej riktigt var detta inlägg passar, men det verkar vara så många som skriver om Lyckan här så...

Är det någon som har byggt Lyckan med bastu? Tycker att huset är perfekt annars förutom att det saknas bastu. Var har ni byggt den i så fall?
 
Ja jag håller helt med dig jag gillar planlösningen MEN de saknas plats för bastu! hoppas ngn har nån bra lösning!
 
Man kan göra som vi och bygga 70 m2 garage och använda klädkammaren mittemot lilla toan som bastu?

Inget vi planerar iofs men visst skulle det funka?
 
Mmm, vi har också tänkt klädkammaren som bastu. Men då finns det som sagt knappt alls några förvaringsutrymmen kvar inne i huset. Men vet nån hur stor klädkammaren är? Har inte kommit oss för att fråga försäljaren än.
 
Om du har egnahemskatalogen med Lyckan i så kan du mäta på den bilden, den är skalenlig.
1cm=1m
1mm=1dm
 
För att få in allt på ett ställe, så är nog det ända att offra ett rum för bastun.
Då tänkte jag att rummet brevid hallen är ett alternativ. Då skulle det kunna bli riktigt bra genom att ta hela området från stora badrummet till ett endaste stort rerlax med bastu. Detta innebär att den lilla hallen mellan sovrummen utnyttjas även den till relax avdelningen som ingång.

//Jarppan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.