Hej! Tänkte höra om någon byggt Eksjöhus Havsvik
Och ville dela med sig av erfarenheter, bilder? priser?
 
Jag puffar upp inlägget i hopp om att någn ska svara. Vi har nämligen också kikat lite extra på det huset. Visst är det fint..........och det har allt vad gäller planlösningen.

Baggio
 
Vi har precis gjutit plattan till det som skall bli vårat drömhus i Örebro!! Dvs vecka 20 kommer ett Havsvik från Eksjöhus resas!!
Vi håller med om att planlösningen är perfekt, har inte ändrat något från originalritningen. Rummen är lagom stora, groventren med separat tvättvårdsavdelning är kanonstor, dessutom finns två badrum med dusch i båda. Ja OK listan kan göras lång..
Vi köpte grisen i säcken då inga bilder finns att tillgå, varken på nätet eller hos Eksjöhus lokala filial. Vi fick helt enkelt förlita oss på planlösning ihop med bilder på andra objekt på Eksjös hemsida!!

Hittills är vi nöjde med mottagandet och hjälpen från Eksjöhus!!
 
  • Gilla
storsmurfen
  • Laddar…
Det är verkligen ett jättefint hus.
Vad kostar det NF?

/ Erika
 
Pris på byggsats exkl, fasad (vi har valt puts), entreer och altaner ligger på ca, 1100000kr.
Till detta tillkommer då tomt och byggherrekostnader, puts, montering, el, VS, golv, kakel/klinker och målning inne. Vill ni veta mera så finns det en bra produktionskalkyl som gäller ett två-planshus från Eksjöhus med bland reportagen/dagböckerna på denna hemsida som stämmer ganska bra (om vi talar entreprenörskostnader alltså). Jag tror att reportaget är från Skimmersdal eller Skimmersvik eller nåt liknande!!

Vi jämförde många leverantörer och visst finns det billigare byggsatser hos andra men också hos Eksjöhus (T ex, Lyckan med vinkel). Men skall man på dessa sedan lägga till ryggåstak, takad altan, takad entre, valmat tak med kina-vipp, öppen planlösning, två badrum med dusch i båda, stor groventre och tvättstuga m,m så var det i många fall tillägg och då stack priset även på dessa byggsatser!! På Havsvik ingår redan dessa detaljer och dessutom designade så att de integrerar väl i husets utseende, som jag tror vi kommer uppskatta i framtiden.

Men vi valde faktiskt inte Havsvik bara pga dessa kriterier utan också hur grundstommen är uppbyggd med bra isolering i tak och väggar, råspontstak, platta på mark med golvvärme och bra material/levernatörsval på ingående delar i huset. Det känns gediget helt enkelt!!

Jag kommer distribuera bilder så småningom, men tillsvidare får vi alla fantisera!!



 
Det var kul med ett bygge på gång, och possetiva erfarenheter av Eksjöhus.
Ser fram emot mer info senare, om du hinner?
 
Ursäkta sent svar!! Nej på priset tillkommer platta med golvvärme på ca, 240 000kr.
 
Nu står det här!
Vårt Havsvik i Örebro!
Är vi nöjda? OTROLIGT!
Kalkylerna från Eksjöhus höll och besiktningsmannen hade inte sett så fina ytskikt och puts tidigare!
Det enda att tänka på är att sovrum mot baksidan får inte så mycket ljus, tack vare takade altanen utanför, men å andra sidan har du en takad altan gratis från start.
 
väldigt sent kanske, men finns det bilder på ert hus mimaloli?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.