Hej!
Vi är inne på att bygga lyckan funkis med vinkel eller nya attityd från Eksjöhus, det är nästan samma planlösning men lite olika exteriört. Vi har fått priser på attityd 2 milj samt lyckan funkis vinkel 1.930 000, någon annan som fått pris på dessa och vad har ni fått i så fall? Detta nyceklfärdigt i standardutförande. Tror jag gillar denna planlösning, men är vardagsrummet/köket lite svårmöblerat?
Någon som har koll på vad tillval kostar, ex klinker i hall, spotts o taket cetraldammsugare, ryggåstak mm, eller har Ni fått detta som standard, ni som varit i kontakt med eksjöhus?
 
Hej!
Vi är också inne lite på att bygga ett Attityd. Har Ni bestämt er vad Ni ska bygga?
 
PINI skrev:
Hej!
Vi är inne på att bygga lyckan funkis med vinkel eller nya attityd från Eksjöhus, det är nästan samma planlösning men lite olika exteriört. Vi har fått priser på attityd 2 milj samt lyckan funkis vinkel 1.930 000, någon annan som fått pris på dessa och vad har ni fått i så fall? Detta nyceklfärdigt i standardutförande. Tror jag gillar denna planlösning, men är vardagsrummet/köket lite svårmöblerat?
Någon som har koll på vad tillval kostar, ex klinker i hall, spotts o taket cetraldammsugare, ryggåstak mm, eller har Ni fått detta som standard, ni som varit i kontakt med eksjöhus?
Kakel o klinker är standard. Klinker i hall, bad,wc, klädvård. Centraldammsugare är standard. Spottar i taket är ej det. Vi räknar på ca 20k för att få det i vardagsrum och bad. Dom kostar runt 800 kr st. Vi funderar på lyckan funkis med vinkel.
 
PINI : Har varit och tittat på lyckan funkis vinkel och fick priset 1990000 kr. Attityd låg på 2100000 för trä och + 140000 till för putstat. Spottar i taken räkna han på 1100 styck, monterat och klart. Behövs ca 17 st i allrum/kök. Är inte så svårmöblerat. Har du vägarna förbi Staffanstorp så sväng inom. Säljaren har sitt kontot där så han är altid där. Men han vill man ringer innan så han inte sitter i möte. Kolla hemsidan..
 
Hej!

Vi funderar också på att bygga attityd och undrar om tomtpriset ingår i 2100000:-

Är det någon som vet vad bara byggsatsen kostar?

Tacksam för svar!
 
Tomtpris ingår med största säkerhet inte i det priset.
 
Priser jag fått från Stockholmsområdet augusti -09.
Lyckan vinkel med träfasad, 2.125.000 kr inkl. platta på mark
Trend med träfasad, 2.440.000 kr inkl. platta på mark
Sen tillkommer utvändig målning.
 
Trend Pulpet 2.480.000 NF inkl garage. Han ville ha 160.000 för garaget vilket innebär 2.320.000 utan. Men jag har sett flera som fått pris på 2,1 eller 2,2 milj exkl garage. Konstigt trots olika arbetskraftpris tycker jag. Går resten in i säljarens ficka?
 
Hej! Vi ska precis börja bygga ett Lyckan Funkis med vinkel. Har precis startat en blogg, där jag ska försöka vara så flitig som möjligt :) Jag har googlat som en tok för att få veta så mycket som möjligt om just det huset, men utbudet är lite begränsat. Hoppas kunna hjälpa till lite mer.

http://lyckanfunkismedvinkel.blogg.se
 
WebRep


currentVote


noRating
noWeight














Superkul, skriv gärna ner vad ni fått betala för huset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.