Till alla kreativa och glada husbyggare vill jag tipsa om www.bredvid.nu

Där delas pengar ut till gagn för kreativitet, kunskap och glädje. 2ggr/år till privatpersoner.
 
Kul ide, men 30:- i expeditionsavgift? Ska denna summa finnansiera de bidrag som vinner?

Visst har man många galna ideer, men jag vet inte om jag skulle betala 30:- för att eventuellt få bidrag...

Det framgår ju inte hur många som får bidrag två gånger per år....

Nja, då tror jag hellre att jag går å köper en trisslott för 25:- för på baksidan av den står iallafall vinstplanen.
 
Hmmm... ::)

Instämmer med ovan...

Luktar lite fiffel & båg här va?? 8) Ingen som helst redovisning av var pengarna går, och det finns ingen "vanlig" fond som pengar tas från, utan ev. utdelning till bidrag finansieras av "humant kapital"... :surprised:

Jag hade inte ens skickat in anmälan om det varit gratis... :-X
 
Intressant med denna misstro, jag har upptäckt att det är mycket provocerande att dela ut pengar.

30 kr går till porto/brev-kostnader och hantering. Att hantera alla ansökningar tar sin tid och det sker utav min tid.

Pengarna som delas kommer från mitt arbete i företaget.
Pengarna delas ut, som det står, till de som vill något!
Jag delar ut dem för jag vill sprida glädje.

Det är klart att det inte står hur mycket totalt som delas ut, det kanske bara kommer in en bra ansökning... (med tanke på tonfallet ovan)

Och återigen synd med detta misstroende
lycka till med trisslotterna
 
bredvid skrev:
Och återigen synd med detta misstroende
lycka till med trisslotterna
Misstron består till stor del i brist på information... ;)

Hur stor chans är det att man får någon respos på sin ide?
Var kommer pengarna ifrån? Vad går denna 30:- avigift till?

Osv..

Jag vet att du svarat nyss här på forumet, men det finns ingen info om det på hemsidan-

Jag har inte påstått att du är ute efter att lura folk på något sätt. :-[

Men det finns gott om skojare på nätet, och det gäller att ha mycket god information om man är seriös.

I grund och botten tycker jag att det är ett bra initiativ, men om du skriver ut på hemsidan vilket företag som sponsrar och kanske får några fler företag att sponsra så ger sidan ett bättre och mindre misstänksamt intryck.
Eller om du hittar någon lämpligt känd organisation som kan gå i god för att du inte är skummis ;D
 
tack
då ska jag gör hemsidan tydligare
 
Det hör ju inte till vanligheterna att någon vänlig själ som har pengar delar ut dom till mindre bemedlade själar så det e klart att det undras vad haken är ;D
Det e svårt att ge bort någonting, men det är beundransvärt för dom som gör det. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.