Hejsan alla husgalningar

Jag behöver inspiration!!.
Vi håller på att välja kök till vårt nya hus. Jag gillar släta ljusa ekluckor men har problem att se vad som passar till. I vårt kök ska vi har klinkers på golv och kakel ovanför diskbänk. Kan någon dela med sig hur ni har gjort??...kanske har ni bilder på er hemsida eller helt enkelt bara vill berätta hur ni har gjort med ert kök.
tacksam för massor av goda tips.
L
 
Ek är ett unikt träslag i sin färg - det är grönt till motsats mot alla(?) andra träslag som drar mot rött. Därför är det dels svårt att kombinera ek med något annat träslag utan att det skär sej. Fördelen är att grönt kakel gör sej riktigt bra mot ek.

något att tänka på iallaf.
 
Lena jag tycker du skall välja någon färg ur den kalla färgskalan, vit, grå eller svart till för att bryta av! små vita 10x10 matta kakelplattor är snyggt och tidlöst!

Jag tycker Ek är skitsnyggt just för att det inte drar åt rött eller gult, jättesnyggt kök Fredrik, kul att se en färdig ritning,
Jag sitter hemma med min dator och försöker föreställa mig hur det skulle blir med ekluckor och ekparkett, men på din ritning ser det inte ut som det skulle bli för mycket, så vi kör nog på det oxå!

köksnojja! ;)
 
Vi har Tibroköks Sigill oljad ek och som golv oljad ek.
Över bänkskiva har vi vitaktig sjösten, bänkskiva också i sjösten. Tycker inte alls att det blir för mycket ek. De flesta som har sett vårt kök tycker att det matchar bra ihop.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.