Är det någon som vet vart man kan köpa billig EKK kabel 3G 1,5 ?
 
Clas Ohlson. Vet inte om den är billigare i jämförelse med andra "grossister", men EKK finns där i alla fall.
 
Xanthy
Hur mycket behöver du?
 
Jag letar också. KOmmer behöva åtskilligar 100meter
Och det billigaste jag sett är Harald Nyborg. 50m/309:-

någon som vet om billigare?
 
Jag behöver väl runt 50-100 meter i alla fall.
 
Clas ohlson: EKK light - 50 m = 429 kr
 
kring eller under 10kr/m ink moms är väl ok.....På elbutik.se drygt 7:-/m. (50m)
 
harald e ju 6,18kr/m så det stället är billigast för vanlig 3g1.5 än så länge
 
Märk bara att en del av den billigaste EKK inte är tillåten att lägga utomhus om den inte ligger i skyddsrör.
 
elmont skrev:
Märk bara att en del av den billigaste EKK inte är tillåten att lägga utomhus om den inte ligger i skyddsrör.
är den inte UV-beständig??
 
Jag läste något i någon tråd gällande UV-beständig EKK. Någon påstod att all EKK inte är UV-beständig, en annan påstod att det bara gällde vissa äldre EKK och att nu för tiden är all EKK UV-beständig.

Jag har ingen kunskap i ämnet.
 
Redigerat:
Mikael_L
Mikael_L skrev:
Det finns kanske någon anledning till att Jula bara anger inomhusmontage av deras EKK. ;)
[länk]
Jag har som sagt ingen kunskap inom ämnet utan bara "vidarebefodrar" vad jag har läst förut på byggahus. :) Men om Jula säger det så... jag säger inte emot.
 
Mikael_L
Precis, Jula har svaret på alla stora viktiga frågor ... :D :D :D



Skämt åsido, jag tror att det fortfarande finns EKK som inte är UV-stabil ...
Men jag har alldeles säkert inte mer kunskap än du, tyvärr.... Så vi får väl hoppas att någon som verkligen vet, skriver och avgör frågan åt oss !! ;)
 
I mit fall ska den vara inomhus. Så väntar tålmodigt om någon kan hitta billigare ställe än harald just nu =)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.