Håller på att renovera vår trapp där det har suttit äcklig plastmatta.
Mattan är nu bortriven och slipningsarbetet har börjat, kommer nog ta sin tid :).
Sidorna och sättstegen är tanken att de ska vitmålas och själva stegen vitbetsas samt lackas.
Hursomhelst varje steg består av en list längst ut i ek samt ett steg i furu. På vissa strappsteg har det blivit en liten glipa mellan furun och eken som jag skulle vilja
fylla igen på något sätt.

I ett gammalt avsnitt av roomservice (s16e04 ca: 26 min in i avsnittet) spacklade de ett bord de byggt av ekgolvskivor och eklist med något som såg ut som ett spackel i ekfärg. Kan det vara något egenblandat eller finns det sånt att köpa?
 
De verkar använda något egenblandat men det finns något som heter Plastiskt Trä finns flera olika fabrikat
 
Har lagat stora hål i vårt gamla ekgolv med plastiskt trä. Blev hur bra som helst, efter slipning går det inte att se var det är lagat om man inte tittar med lupp. Köpte mitt på claes ohlson ...
 
Om du kan få tag på det så rekommenderar jag Ages Spackel. Mycket mer lättjobbat än plastiskt trä och man kan variera konsistensen genom att doppa burken i varmt vatten, så man kan få det väldigt lättflytande vilket fyller bra. Sedan är det helt vattenbaserat också så man slipper den horribla lukten från de starka lösningsmedel som brukar finnas i plastiskt trä.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.