Hej.
Jag har sen i vintras märkt att pumpen ger dåligt med vatten till hydrofortanken.
Även innan vintern som var så tror jag luft kommit in i systemet men då har jag bara behövt lossa en slang ner till brunn och fyllt med vatten, ungefär 3 liter varje gång har räckt. Sen monterat ihop och det har funkat. Kanske 3 gånger per år har jag fått gjort det. Men nu tar det timmars körning innan tanken kommer upp i rätt tryck. Det går riktigt sakta.

Någon som har nån idé om vad som kan vara fel ? Kan tillägga att pumpen är rätt gammal så ifall den håller på att ge upp skulle jag inte bli förvånad över. Det är en grundfos c-p-e-s 3-120.
 
Det kan ju vara ejektorn som är igensatt också. Det skall vara en backventil i den. Om den läcker förklarar det troligen varför man måste fylla på vatten i slangarna. Men luften måste ju också komma in någonstans. För två år sedan bytte jag en grundfos ejektorpump som frusit sönder. Den renoverade utbytespumpen köptes från https://www.yourvismawebsite.com/pumpverkstan-i-bromsebro-ab. Den trasiga pumpen som dittills fungerat bra var 50 år gammal.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.