tänkte göra en egen anslagstavla till barnrummet - men... vilket material ska jag använda och var kan jag hitta det. Vill gärna ha ett tyg i trevlig färg över en ganska stor (1.5X1.5 m) anslagstavla.

/Kaxe
 
Jag klädde in korkskivor i tyg. Jag hade såna bitar hemma. Men det borde man ju kunna köpa?
Vet inte om spån är för hårt?

Lycka till! :)
 
Kork, tretex eller tunn frigolit :-/
 
Anslagstavla med tyg = nålar + barn = ?

Varför inte ta ett plåtark, måla det med griffelfärg och rama in den i en kul ram? Då kan både magneter och kritor användas. Tror griffelfärgen borde fästa på metall...
 
Här kommer mina förslag:

Spänn snöre i flera rader (köp i sybehörs affär så finns de i färg) mellan öglor. Du fäster upp teckningar mm med klädnypor som ju oxå går att måla om man vill.

Klä en skiva (tretex, spån) med ett roligt tyg, kanske samma som gardinerna. Spänn färgglada bomullsband hårt (färst dem med häftpistol på baksidan) sen kilar du inte bilder mm mellan banden och själva tavlan.

/FlitigaLisa
 
Anslagstavla med tyg = nålar + barn = ?
Bra poäng - tänkte inte på det... Det finns dessutom fyra små tassar som kan trampa lite fel... Magnetvarianten låter bra, men jag gillar inte riktigt ljudet av saker som slängs mot plåt. Visst finns magnetfärg, kanske det funkar... Annars tror jag att jag kör på FlitigaLisas förslag:

Klä en skiva (tretex, spån) med ett roligt tyg, kanske samma som gardinerna. Spänn färgglada bomullsband hårt (färst dem med häftpistol på baksidan) sen kilar du inte bilder mm mellan banden och själva tavlan.
Tack för tipsen :D :D :D
 
Om du vill kunna fästa saker utan magneter eller nålar, så sprayar du helt enkelt en skiva med spraylim från 3M, förslagsvis använder du den ej permanenta. Ytan blir då som klisterkanten på en post-it lapp. ;)
 
Har jobbat lite med enna typ av spraylim och tyvärr tror jag det blir ortoligt dammigt med tiden... men använder man en yta som går att torka av med tex T-röd lite då och då borde det funka.

/FlitigaLisa
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.