Har byggt om en del hema,badrum etc . Två firmor en uppe och en nere.Den ena gav mig utan uppmaning en del bevis och intyg den andra ingenting.Har jag rätt att kräva kopia på egenkontroll på el från bolaget som gjorde arbetet? Vilka intyg skall jag begära?el tätskikt etc.
Thomas
 
BirgitS
Välkommen till forumet!

Om firman är med i BKR eller GVK så är det meningen att de ska ge dig ett kvalitetsdokument, våtrumsintyg eller liknande som är utfärdat av någon av de organisationerna. Motsv. för medlemskap i Säker vatten.

Du kan kolla på de branschorganisationernas webbplatser om företag är medlem eller inte.

Jag har inte hört att man brukar få något intyg när det gäller elinstallationer.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Välkommen till forumet!

Om firman är med i BKR eller GVK så är det meningen att de ska ge dig ett kvalitetsdokument, våtrumsintyg eller liknande som är utfärdat av någon av de organisationerna. Motsv. för medlemskap i Säker vatten.

Du kan kolla på de branschorganisationernas webbplatser om företag är medlem eller inte.

Frågar då det fanns en del fel i elen på ett av bolagen, bland annat hade dom glömt att koppla in jord för golvvärmen. Bägge firmor använde samma golvvämesystem. från den ena fick jag direkt mail från Ebaco om garantibevis inget från den andra.
 
BirgitS
Du har ju garanti via företaget som gjort jobbet ändå men du kan ju alltid fråga det andra företaget.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.