Övertalade polaren att lägga klinker i hallen istället för laminat då jag själv har laminat och inte uppskattar alla repor det blir (tänkte inte på det när jag la golvet). Eftersom det förmodligen blir jag som får lägga det så skulle jag vilja göra en egengjord mosaik. Har sökt efter bilder för att få inspiration men har inte hittat något, inte heller här på Byggahus.se. Finns det någon där ute som kan hjälpa mig? Cheers

ps. För att förtydliga så menar jag en sådan mosaik där man knackar sönder plattor och pusslar ihop en bild av skärvorna. ds.
 
En klassisk variant är väl att lägga in en kompass med de fyra vädersträcken i golvet. Det blir ju dessutom en ganska tidlös lösning.
 
K
Det är ju bara fantasin som sätter stopp.
Bifogar bild av en av mina mosaiker så kanske det snurrar på lite. Ett bord i och för sig, men ändå.
 
  • bord.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
ktm250, den var ju görfin!!! Hur gjorde du? La du mosaiken bit för bit eller klistrade du ihop flera bitar till stora sjok med tejp och la allt i fix på en gång?

Men du har nog rätt Iloper, en kompassros är en tidlös mosaik, lutar åt det hållet.
 
K
Jag la bit för bit eftersom jag klippt varje bit för sig ur normalstora plattor (typ 15x15). Varje fläck var ju dessutom tvungen att rundas till... för vem har sett en gepard med kantiga fläckar? :)
 
Det är kul med mosaik! En sak jag tycker man ska tänka på är hur huset ser ut i övrigt. En kompass blir ju kanon i ett ljust rymligt hus med mycket nautica och havsutsikt. Har man en inredning med afrikansk touch kanske geparder gör sej bra. Det man måste komma i håg är ju såklart att det är rätt svårt att ta bort en mosaik på ett snyggt sätt. Men som sagt, KUL med mosaik!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.