Vi har en egen planlösning som vi vill förverkliga. Vem anlitar vi? Vi har tänkt oss att göra en del själva. T.ex Grund+golvvärme, målning, golv, badrum. Köpa kök på Ikea. Vi ska bygga på Alnö/Sundsvall. Finns det nån lokal firma som är prisvärd och erkänt duktig? Är lite inne på att höra med Skidstahus. Tips på nån annan! Vem ska man anlita att göra grund+golvvärme? Kom med alla tips som gör att vi kommer undan billigare.
Tack på förhand!
 
Hej

Billigast vet jag inte ifall VillaVarm är, men de verkar vara mycket välbyggda och ger dig stor frihet i färdigställande och planlösning. Kolla in dem och ring eller fråga direkt på forumet... det kostar inget att fråga, sedan är det upp till er ifall ni tycker de verkar kunna ge er ett prisvärt hus.

/Peter
 
Skidstahus tycker jag ni ska höra med, de kan ju också göra ditt hus med totalentreprenad så mycket eller lite som du vill ska ingå i det. Enkelt och bekvämt.

Villavarm är ett bra alternativ, gör mycket fina och välisolerade hus.
Faluhus också en bra hustillverkare med en duktig och intresserad säljare.
Sjödalshus kan också vara med och titta på erat hus, de gör fina hus och har en bra säljare på orten.
Alviks bygg kan du fråga, jag fick inget svar ifrån dem... de bygger lösvirke
Byggnadsfrima Bertil Arab kan du fråga, lösvirkesbyggare som är billiga.

Lösvirkesbyggarna har man alltid lite frågetecken kring leveranssäkerhet och tidsramar. Men de är ofta billiga och gör rejäla hus de med.

Vill du göra som vi så handlar du upp alla delar separat. Jag redovisar de vi valt med liten kommentar, du får göra din egen bedömning av dessa leverantörer.

Husleverans Bergom såg AB i Matfors, bra hus med mycket rejält utförande, Daniel är bra att ha att göra med. Stort plus att du får åka dit och måla brädhögen en gång innan de bygger huset, mycket lättsammare än att måla på plats. De har också gott renommé bland alla de jag hört mig för med. De kan också leverera olika färdigställandegrad. De kan ha lång väntetid, så du får ringa och höra dig för.

Grund platta på mark med golvvärmeslingor, Tre Jonsson AB, bra företag med duktiga byggare och grundläggare. De kommer också att snickra innerväggar mm invändigt.

Vill du ha fler tips (målare, elektriker mm) kan du skicka mig ett PM.
 
Hej,

Kontakta www.allmogehus.se , de levererar precis så mycket ni vill ha (med eller utan kök), de bygger helt efter era önskemål! Trots detta lyckades de vara den billigaste leverantören vi hade kontakt med! ;)

Läs mer om vårt bygge på http://members.chello.se/snackan

/Lycka till

Snäckan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.