Vi har precis flyttat till en lägenhet där det är gott om spotlights och sämre med vanliga lamputtag i taket. Vi skall självklart ha kvar våra spottar men samtidigt är det ju roligt med just belysning och jag hade gärna kunna ha mer ”vanliga” lampor också. På ett par ställen sitter det ett lamputtag på väggen kanske 2 dem från taket (varför sätter man det så?!), på andra finns inget lamputtag i närheten alls. Hur ”stort” projekt är det att så att säga eftermontera lamputtag? Vi får ju anlita någon/några för detta men skulle ha en indikation på hur omfattande arbete det är? Det är inte intressant för mig att dra kablar som syns och vill därför ha uttagen där de skall vara.
 
Är synliga kablar uteslutet måste väggar och tak öppnas i större eller mindre omfattning, och då blir ju projektet genast lite omfattande och snickare osv måste till utöver elis.
 
Fotografen Fotografen skrev:
Är synliga kablar uteslutet måste väggar och tak öppnas i större eller mindre omfattning, och då blir ju projektet genast lite omfattande och snickare osv måste till utöver elis.
Tack för snabbt svar! Så snickare, elektriker och målare? Jag är irriterad på att vi inte gjorde detta direkt men vi var då inte klara med var uttagen skulle sitta och jag har bättre känsla för det nu.
 
Panor82
Är själv lite allergisk mot spottar i rum förutom bad vissa kök och hallar. Rekommenderar alltid alla som frågar och har tankar om att sätta spottar att sätta dit ett vanligt lamputtag i taket också(eller iaf en dosa). Rätt som det är vill man ha upp den där kristallkronan i matsalen eller vardagsrummet.
Nu är ju det försent i detta fall. Blir bökigt att få till i efterhand.
 
Panor82 Panor82 skrev:
Är själv lite allergisk mot spottar i rum förutom bad vissa kök och hallar. Rekommenderar alltid alla som frågar och har tankar om att sätta spottar att sätta dit ett vanligt lamputtag i taket också(eller iaf en dosa). Rätt som det är vill man ha upp den där kristallkronan i matsalen eller vardagsrummet.
Ja precis - det är ju därför jag frågar Lägenheten vi köpt och flyttat till är inte nybyggd så vi hade inget inflytande över detta men borde kanske ha fixat detta då vi lät måla om väggar och tak innan inflytt...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.