Hej, funderar på att montera plastfilm på ett 2+1 fönster i söderläge för att få lite insynsskydd så jag kan plocka bort gardinen som hänger i vägen.

Spelar det nån roll om plastfilmen sätts på insidan fönstret där det är dubbelglas eller mitt i fönstret där det är enkelglas?
Hur svårt är det att ta bort plastfilmen efter några år?
Blir rätt varmt när solen ligger på, kan det göra att limmet släpper?
Kan värmen "bränna" fast plastfilmen på fönstret så den blir riktigt svår att få bort?
Mvh Tjaboo
 
Jag tob bort sån plastfilm på badrums och toalettfönstren när vi köpte huset förra året. Det satt klistrat på insidan och utsidan av det dubbla glaset och var gulnat och inbränt. Satte istället in en ruta av nåt plastmaterial i cotswold mönster på insidan av den yttre enkla rutan. Tycker att det blev rikigt bra jämfört med hur den där plastfilmen såg ut :)
 
vi köpte en insynsfilm och monterade på toalettfönstret då det var ett klarglasfönster mot vår parkering. Den filmen är mycket enkel att montera, med vatten, och den har suttit i två år nu utan problem. Den gular inte, den är enkel att ta lös om man vill( testade efter denna tråd*hehe) och ser ut precis som ett mönstrat glas.

Beror nog mycket på vilken film man köper och kvaliteten på den. Vår fil för två fönster gick på runt 300kr totalt.
 
fremar skrev:
Det satt klistrat på insidan och utsidan...
Varför både in och utsida?

torparnorpan skrev:
Beror nog mycket på vilken film man köper och kvaliteten på den. Vår fil för två fönster gick på runt 300kr totalt.
69kr rullen på hornbach blir det, 67.5x200cm.
 
Vet inte varför de hade gjort så. Massor av udda saker hade de tidigare ägarna hittat på lite här och där.
 
IKEA har haft (har?) en variant som inte är alltför dyr. Det satt rätt bra efter ett par år men det mesta går att få bort från glas med en fönsterskrapa av rakbladstyp, så inget att oroa sig för att det inte går att få bort. Har inte ersatt den efter fönstermålningen utan bjuder nu för tiden grannarna på utsikten :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.