Hej,

Jag har råkat tapetsera nästan ett helt rum färdigt med en tapet från Midbec (61037) och tydligen av en gammal batch från 2021. Detta med batcher var nytt för mig och det här var inget kul sätt att lära sig det på.

Jag saknar endast en halv rulle för att bli färdig och den rulle jag köpt av en nyare batch har mycket stor nyansskillnad, den är ju inte ens grön längre (se bilden, den jag söker är till höger). Jag undrar om någon möjligen kan ha en rulle av Midbec 61037 batchnummer 2117032 som kan tänka sig att sälja denna? Vore mycket uppskattat!

Jag har redan pratat med Midbec själva samt varenda tapethandel mellan Södertälje och Uppsala, bor själv i Stockholm.
 
  • Två stora pappersark med olika gråa nyanser och texturer på ett bord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är du säker på att det är samma artikelnr på de två?

De är inte ens nära.
 
davveno1 davveno1 skrev:
Är du säker på att det är samma artikelnr på de två?

De är inte ens nära.
Ja, jag är säker och är lika förvånad.
 
  • Två rullar tapeter från Midbec med namnet KALK II, icke-vävda, svenska design, miljövänliga symboler, CE-märkta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Visste att jag kände igen namnet men tyvärr. Det var ju i rätt härad i alla fall. Två rullar tapet, förpackade, märkta "KALK", märkesdesign av Midbec, placerade i en låda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
johnsode
  • Laddar…
Är midbrc helt fine med den nyansskillnaden?
 
davveno1 davveno1 skrev:
Är midbrc helt fine med den nyansskillnaden?
Nej, de menar i sitt svar att det är för stor färgskillnad men att de inte hört andra klagomål. Har ett ärende med återförsäljaren nu.
 
J johnsode skrev:
Nej, de menar i sitt svar att det är för stor färgskillnad men att de inte hört andra klagomål. Har ett ärende med återförsäljaren nu.
Att andra inte klagat är en klen tröst. 😁
De är inte ens nära.
 
Enligt numren så är det olika bad på dom och då kan det skilja en del, behövs inte mycket eller litet av något färgmedel, för att få en annan nyans på ytan. Så är det med nästan eller helfärgade tapeter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.