Söker en till två rullar Sandbergs hästtapet Colette Black.
Vi har tapetserat ett av två flickrum med denna tapet, tvillingar 11 år, men när det var dags för andra rummet var tapen slut och hade utgått.
 
  • Svartvit mönstrad hästtapet från Sandbergs Colette Black kollektion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du googlat andra hästtapeter på nätet? Kanske tvillingsystern kan förmås välja något annat i hästväg?
Själv skulle jag också söka på USA-siter som har ett annat utbud (jag hittade just mitt eget möbeltyg där).
 
  • Gilla
Peterpm
  • Laddar…
Tack för tipset!
Har försökt all möjliga förslag men är nog bara detta som hon blir helt nöjd med.
Har funderat på alternativet att trycka upp som en fototapet, men blev avrådd eftersom man måste pussla ihop en massa småbilder till en stor och skulle bli svårt med passningarna.
 
BirgitS
P Peterpm skrev:
Har funderat på alternativet att trycka upp som en fototapet, men blev avrådd eftersom man måste pussla ihop en massa småbilder till en stor och skulle bli svårt med passningarna.
När min man gjorde så använde han ett datorprogram med en funktion just för att sätta ihop flera överlappande foton till ett panorama och resultatet blev utmärkt. Om du vill kan jag fråga honom i kväll om han kommer ihåg vad han använde för något, men det är flera år sen.
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
När min man gjorde så använde han ett datorprogram med en funktion just för att sätta ihop flera överlappande foton till ett panorama och resultatet blev utmärkt. Om du vill kan jag fråga honom i kväll om han kommer ihåg vad han använde för något, men det är flera år sen.
Hemskt gärna!
 
BirgitS
Han har för sig att det var ett program från Intel som hette något med Studio men jag kan inte hitta något sånt när jag söker. Men funktionen heter på engelska "stitching panoramas" och här finns ett antal förslag på program som är bra på det: https://havecamerawilltravel.com/photographer/panorama-stitching-best-apps/

Beroende på vilken firma som trycker fototapeten kan det också tänkas att du kan få hjälp av dem. Jag antar att hästtapeten har ett återkommande mönster (rapportlängd) så att det egentligen räcker att att ta ett foto med en bra kamera av den unika biten och sen be företaget att upprepa det mönstret åt båda håll.

Står inte att tapeten är slut här: https://www.tapethandeln.se/sv/articles/2.160.40924/sandberg-wallpaper-collette
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.